Er dette vanlig?

Hei!

Jeg har ganske mange fisker i ett lite akvarium. Har 3 fisker mere en hva som bli anbefalt.
Men det jeg skulle spørre om var om sort tetra og slørhaler vanligvis går bra sammen? Jeg har 4 sorte tetra, og 4 små slørhaler, og de går kjempegodt sammen.

Hilsen meg
Inaktiv bruker
Hvis vannverdiene er rette så går det vell greit.

Men HUSK Slørhaler KAN bli store (Har litt med om forholdene er sånn at de ikke dør pga for dårlig plass eller for dårlig vann.)

Svart neontetra, Sort neontetra

Gullfisk/slørhale
Plussmedlem
Hvem anbefaler?
Hvor stort er akvariet?
Slørhaler blir store om de får muligheten til det. Dersom de bor i for trange kar, slutter kroppen etterhvert og vokse, men det betyr ikke at fisken slutter å vokse. Organene fortsetter å vokse, og det blir tilslutt ikke plass til dem i fiskekroppen. De vil da dø altfor tidlig, og ikke minst meget smertefullt.
Inaktiv bruker
Du bør tenke på og skaffe større akvarium eller gi bort Gullfiskene/Slørhalene.
Det er nødvendig med 200L + spesiellt med 4stk. Men ellers så går det greit med de to fiskene sammen.
Spock
Du bør tenke på og skaffe større akvarium eller gi bort Gullfiskene/Slørhalene. Det er nødvendig med 200L + spesiellt med 4stk. Men ellers så går det greit med de to fiskene sammen.


Helt til slørhalene blir store nok til å spise tetraene ;D
Inaktiv bruker
xD Joda, men en mett slørhale er en happy slørhale. :P ÅH! Nei, slørhaler blir ikke mett... xD De spiser til de skiter ut ufordøyd mat... Lekkert.
Men det skal jo noe til for en SLØRhale og ta igjen en sort neontetra. ser ganske tungt ut å drive og vaie med det store sløret. :P
Men det er jo klart i et lite akvarium er det vell bare og åpne gapet så kommer de vell svømmende før eller senere. :P
De spiser altså bokstavelig talt til det tyter ut av dem? Søtt....

Ja, skal vel ikke så altfor mye til å svømme fra dem, men med 4 gapende slørhaler så blir nok tetraene før eller senere spist.
Inaktiv bruker
Jonas76
De spiser altså bokstavelig talt til det tyter ut av dem? Søtt.... Ja, skal vel ikke så altfor mye til å svømme fra dem, men med 4 gapende slørhaler så blir nok tetraene før eller senere spist.

Ja, det er som om noen klemmer på en kaviartube. Andemat er de utrolig glade i...
Så, jeg hadde jo andemat oppi til de jeg har. Akvariet var DEKT sånn 100% dekt.
Dagen etterpå var det borte. Man så bare skiten i bunden av akvariet var grønn og fersk. :p Så ALDRI mer slørhaler her i huset.
Såpass ja. Kona har hatt lyst på gullfisk/slørhale, men inntil nylig har vi ikke hatt stort nok akvarium. Men etter å ha lest dette tror jeg nok hun ombestemmer seg
Inaktiv bruker
heheh ;P Ja, jeg skjemmes over at jeg har de, men jeg får ikke gi dem bort. Fruen som vil ha dem. :P Værste av alt er at de er i et 70L! Jeg har ikke plass til dem egentlig... Huff. Heldig vis er de bare noen cm, de har ikke vært der mer en noen uker. Så snart jeg har storkarret oppe og går så blir det flytting! :P
Ja, det går jo sikkert fint en liten stund.

Jeg mistet iallefall lysten på å ha de nå Finner sikkert noe annet fargerikt å sette i 250 literen.

Beklager til trådstarter, dette ble litt off topic
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap