Tipsys/linns våte hjørne ;) (side 4)

har du et par anticrust å selge meg også? Trenger et pr stykker etter jeg mistet en giga sværing Kan egentlig komme når det passær. Bare å si i fra. Sånn nesten da Må ta litt hensyn til skole og b.hage, stemmer vist det
Jeg kan fikse deg et par Ancistruser vettu

Kan vi ta en dag i helgen? Eller til uka? Jeg er jo stort sett hjemme siden jeg ikke kommer meg noe sted. Men i morgen skal jeg noen ærend

I dag ble turen lagt innom Dahls dyrerike når gubbeluren tok meg med på "luftetur". Jeg klarte å begrense meg, men det ble meg hjem en nyyyydelig halfmoon kampfisk-gutt som er turkis *elsk* og 6 Corydoras caudimaculatus. Så nå går de sammen med Meliniene mine

Angret dypt og inderlig på at jeg lot være å kjøpe et par andre Coryer... Sterbai og en jeg selvsagt ikke husker navnet på... så må nok en tur inn på lørdag eller noe igjen. Må se an formen.
Sterbai er jo ganske vanlig, men det er jo en absolutt nydelig Cory!

Lurer også på panda, eller om jeg da eventuelt skal gå for den litt mer "ekslusive versjonen" cw-051....valgets kval. Men tror jeg skal holde meg til to nye arter. For da går det fremdeles å tappe ned ett kar og sette inn bakgrunn før jeg fyller det igjen. Men to kar uten bakgrunn er det liksom "sommer-planene" for karene.

Gubben kjøpte seg murene og en malawimalle til sitt Malawikar. Kan ikke si at Murenen er min favoritt, men Malla var fin Murene krøp under stene og slo seg ned i andre delen av lavahaugen. Så da er krabba i ene siden og murenen i andre... *grøss*
Da har jeg fått gitt bort litt fisk til noen som forbarmet seg over dem. Så ble jeg kvitt resten av Guppyene (ungfisk som gjemte seg når jeg trodde jeg tømte karet for Guppy) og sebrafisk. Og to Ancistruser. Så nå har jeg fått mer plass. Plakathannen min fra 200 literen fikk også nytt hjem. Yehei

Målet mitt er fremdeles å jobbe opp de gruppene med Cory jeg har.
SP black
Caudimaculatus
C-140
Melini

For nå har jeg jo god plass i 110 literene

Om noen har god anelse om hvor mange cory som er nok i 110 literene, hyl gjerne ut Har 8 og 12 i dem nå (sammenlagt arter)

Samtidig får jeg ikke nok av de nydelige L-144 og jeg har stadig lyst på Super Rot og L046

Så vi får se hva tiden bringer. Lagt ut annonse, og fått en del svar. ^^.

Noe annet som står på listen over "må ha" fremover er eplesnegler. Andematen florerer i flere kar... Og reker er artige dyr man heller ikke får nok av.

Nuh får en bytte litt vann før en rigger seg ned med lærebøker og notater. Her skal muskler pugges!

(Note to myself: RØDE MIGGISER må kjøpes i morgå)
Fant jaggu to guppyyngel og en ungfisk til når jeg luka vekk flyteplanta for godt. *sukk*
Kom og hent :p

Har fått flere gode tilbud om fine fisker på annonsen min *lykke*
Alt for mange fin fisk, alt for få kar!

I dag har jeg "fått" meg en gruppe Sterbai. 12 flotte fisk svømmer rundt i karet.
I samme slengen fikk jeg meg 7 L-129 og to L-181 (som jeg leste om alt unntatt str før jeg kjøpte dem. Men da får de jo bare flytte etterhvert.

Pr nå bor hele gjengen i reolen min

I tillegg har jeg fått tilbud om en gruppe Similis, så da tror jeg at det er nok Cory.

Jeg skal jo ha noen SP black som jeg forhåpentlig får hentet til uka og da blir det fullt over alt i grunnen. Eneste jeg kan ta til meg da er noen Super Rot

*gleder seg over innholdet i karene sine*
Wow, du begynner å få ei skikkelig fin samling nå
Jeg veeeet ^^,

Bare for å skryte litt nå så har jeg i Cory:
Caudimaculatus
Trilineatus
C-140
SP black
Melini
Sterbay

*lykke*

Og i maller:
Ancistrus (of coz :p)
L-144
L-104
L-134
L-181
L-129

Og så venter jeg i spenning på flere SP black for å bygge opp full gruppe og en full gruppe med Similis.

*hoppe rundt i ring*
Har (heldigvis) ikke plass pr nå å sette opp ennå et kar :p Fikk mange fine tilbakemeld på annonsen

Så da er det egentlig bare reker og Snegler igjen som jeg kan fysisk putte i karene. Ellers er det (mer enn) nok med det som blir nå Veeell. I "verste" fall kan jeg jo hive oppi 200 literen om det skulle være noe som jeg bare "må ha". Men det bli max en gruppe cory til.
Similis

En gruppe på 13 stk
Har bytta litt vann i dag. Mistet en Melini i midtkaret i reolen min i dag... sukk. Alltid like trist å miste en fisk
Byttet 20 liter vann i det og fjernet masse andemat.

Tok for meg 60 literen også, den er jo overbefisket. Byttet 40 liter vann der i dag. Og gubben kom med en innlysende idè.
Jeg har jo pr nå ikke plass til å sette opp flere kar, og har "jamret" meg over at det er for mye fisk i 60 literen. Samtidig har jeg tenkt at kulefiskene i 110 literen har masse plass for seg selv. Så sier gubben plutselig: "Hvorfor bytter du ikke bare innhold i de karene?".

Godag mann økseskaft :p Snakk om å være blind. Noe med å ikke se skogen for bare trær....

Så de skal byttes om fremover
Og hvis hjernen hadde vært på rette stedet om dagen burde varselbjella ringt i går. Fløyelssyken har jeg vel kommet frem til at det er.... medisinert karet med eSHa Exit og 2000, siden jeg slet med å finne ut hva det var i panikken som oppstod.
Så nå håper jeg at mine dyrebare små klarer seg!

*sint på seg selv som ikke oppdaget det i går*

Noen som vet hvor lang tid fisk kan klare seg med fløyelssyken?
Uff, hjelper deg med å krysse fingrene...
Passer dårlig med hyttetur midt i sykdom, men var bare en dag jeg ikke fikk medisinert. Men siden det ikke hjelper, er det temperaturkuren som nå prøves ut.
Luftpumpe i karet og temperaturen kryper oppover. Pr nå 28 grader og stigende.
2 Melini lå døde når jeg kom hjem og siden da har det falt fra 2 til. Nå krysser jeg fingrene og håper for gruppa med Sterbai og Caudimaculatus som er igjen. Er mest skeptisk for l-181 yngelen jeg har der. Trivselstempen deres ligger bare opp til 25 grader... men hva f*** skal en gjøre da?!
O store akvariedag.

Ser ut som om sykdommen i midtkaret i Juwel-reolen min har gitt seg. Ny varmekolbe måtte til. Jeg mistet alle meliniene og kan bare finne en Caudimaculatus. Noe jeg synes er snodig, siden jeg bare har plukket ut døde Melinier.

Vannet er bytta og Sterbaiene ser fornøyde ut i alle fall. *tør snart å puste ut*
l181 yngelen klarte seg fint også!

I dag har jeg bytta litt om i karene. Kulene har flytta inn i 60 literen, jeg lurer litt på hvor lenge jeg kommer til å ha dem. De hadde for lange tenner allerede når jeg fikk dem, men får i seg mygglarver da.
I toppkaret i reolen flytta alle innbyggerene fra 60 literen. De ser veldig fornøyde ut.
Jeg slet med at snegler i 60 literen døde, og jeg fant aldri ut årsaken. Har vel kommet frem til at det har vært Nitritt der selv om jeg ikke har klart å måle det med testene. Med større kar blir nok dette bedre
Fikk skylle av filtermaterialet i toppkaret også, og vips hadde man masse fin bevegelse i overflaten

Så da kanskje jeg kan få ut fingeren etterhvert og hente de SP-black jeg skulle ha, om det finnes flere igjen. Drøye til over helgen og se hvordan ting ligger ann.
I løpet av de neste dagene må 200 literen og bunnkaret i reolen til pers. Litt nytt vann og luking i 200 literen vil gjøre seg
Karene har fått være i fred i lang tid. Dvs at jeg kun har bytta vann og luket litt, ellers har det ikke skjedd noen forandringer.

I dag har det vært vannbytte igjen og jaggu døde pumpa mi med en merkelig siste lyd. Så da ble Aquaballen hevet oppi toppkaret i reolen, så får vi håpe at den gjør nytta så lenge.

Min neste reol skal være bare to kar i høyden, for dette er litt for høyt for meg å holde på i.

Nå tar vi over nytt hus (ENDELIG) om 14 dager og der blir det akvarierom i kjelleren ^^, Får finne på noen gode løsninger der, og kanskje det kan komme noen nye beboere etterhvert som karene er flyttet og satt opp.
Ja skjønner det med høyde på reoler. Lyst på reol her også, men jeg har ikke plass.

Ikke fått med meg at du har hatt sykdom i sommer. Det er kjipt når du mister så mye fin fisk.

Blir spennende når du flytter da, bedre plass til karene dine?
Ja, jeg gleder meg veldig til å få et eget rom til dem.
Da kommer det nok opp et par til igjen også. Og muligens jeg tar og setter øverste karet i reolen min på en hylle eller noe, så blir det så mye lettere å holde på med.

Kanskje jeg kan få meg en reol som er 4 stk, to i bredden i stedet men vil ha kar på minst 110 liter. Gir litt mer muligheter da.

Henrik har forresten Goldenyngel ennå om dere vil ha. Og jeg har mer gulerotgress :p
Ja det er sant. Man trenger litt muligheter. Går mye i cory her om dagen så drømmer om karr på 60-110 liter egentlig. Men det får vente litt. Er vel ikke så lenge til dere flytter nå? Blir nok godt med eget rom til karrene ja
Karene er oppe og går i nye huset.
Jeg har oppe:
200 liter
60 liter
og reolen med 3x110 liter.

Gubben har sitt 500 liter og 60 liter (yngelkar)

Panikken var total forrige uke, da to av pumpene i reolen min døde. Nye ble bestillt og nå er de nye (og hakket større) satt inn i karene. Ble veldig fin overflatebevegelse i karene
Men fant ut at temperaturmålerene mine var gåene i reolen og at det ene karet var nede på 19 grader!!
Panikk igjen. Inn med ekstra kolbe i karet som var kaldest og skru opp tempen på de som var der.
Nå blir det en kveldstur ned og sjekke PH etter vannbytte og om temperaturen har kommet seg.
Krangler med den nye pumpa i det nederste Juwelkaret mitt. Har prøvd to forskjellige, helt nye pumper. 600 pumper, så er større enn de som skal sitte der. I de andre to karene går det så det suser. Lurer på hvorfor det tukles i det nederste karet. Finner ingenting i pumpa når jeg plukker den opp, og filterene er "rene". Så starter og går den en stund igjen.

Kjøpte litt ny fisk i dag. Ble 5 stk "Damlantiner"-Molly og 5 stk Cory Paleatus. De fikk komme opp i 200 literen alle 10

Har dog Gulerotgress igjen om noen vil ha.
Åssen pumpe er det du har kjøpt deg? Har en heftig kragnel med ene pumpa mi jeg også, men den skal jeg finne. Ble lovet så god pumpe, nå er det vel et halvt år siden og den går tett etter bare et par dager. Men første tiltak før jeg kjøper nytt er nok å bare lage et hjørne med blåfiltersvamp i ja.

Skal du avle på coryene? En av gruppene mine skal økes med tiden. Men litt låst nå som det er så kaldt og denne kroppen min og jeg ikke er enige
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap