Rot.

Hei.Jeg har fått tak i ei rot av plast som ser veldig naturtro ut.
Er det noen vet noe eller har noen innvendinger mot å bruke plastrot.
Tenkte da på bla vannverdier eller om det er noe annet.Kanskje virkeligerøtter tilfører noe bra feks.
Muligens noe dumt spørsmål.
Setter ivertfall pris på svar.
Nå er vel ikke jeg en av dem som roper hurra for pene ting i plast, men så sant rota er beregnet for bruk i akvarium er det vel ikke noe i veien for å bruke den.

Naturlige røtter er fin grobunn for mose/bregner selv om i alle fall moser fester på plast også, og mange maller trenger gnafserøtter. I tillegg er det sikkert ting vi ikke ser som koser seg mer med treverk enn med plast.

Naturlige røtter kan påvirke vannverdiene, særlig helt til å begynne med og etter at de har vært i vann i noen år, de kan trekke pH ned.

Andre iler sikkert til hvis jeg er helt på snurr her :o)
Takk for svar.Hehe jeg skjønner det med plast ting.Jeg er vel heller ikke no særlig glad i plast,men har hatt røtter av ymse slag i mine kar før og har opplevd at de farger til det uendelige.Jeg er ganske opphengt i klart vann .
Når det gjelder den nye plastrota så skal den stå i 350 litern som jeg ganske snart skal omgjøre til Malawikar.Nei jeg får se hva jeg gjør. Rota er fin ivertfall.
Jeg har ikke hatt det store avfargingsproblemet, men så har jeg også hatt røtter i vanntønna hele sommeren i tillegg til koking med et uendelig antall vannskift. Femtenliterskjelen blir aldri hva den engang var. Viltfanget sand fra ferskvannsinnsjø må også kokes nemlig ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap