Er det noen som vet hva denne fisken heter?

Hei!

Kjøpte denne fisken for litt siden, men fikk uheldigvis med feil navn fra selger. (En smule irriterende.) Så har lett i bøker, på nettet m.m, men uten hell. Må si at irritasjonen begynner å sette meg på prøve av dette :P

Takker på forhånd for svar

Ps: Bare si ifra om det er behov for flere bilder.
Et litt tydeligere bilde som viste fisken fra siden ville nok gjort det lettere å identifisere arten.
Kampfisk
Et litt tydeligere bilde som viste fisken fra siden ville nok gjort det lettere å identifisere arten.

Da skal jeg ta et bilde nå.
Dette er det beste jeg fikk til nå.
En eller annen type kulefisk hvertfall.
Det er en Auriglobus nefastus.

En kulefisk fra sørlige Kina.
Blir stor opp til 13-15 cm og trenger en 300 liter.
Skal også ha snegler i kosten sin for å slipe ned tennene sine slik de ikke blir for lange og fisken dør.

Emil
Kan også være det er Chonerhinos naritus, men tror det er en Auriglobus nefastus. Litt dårlige bilder(Ikke vondt ment! ) til å identifisere. Men se på de to artene og finn ut hva som ligner mest.
Emil E
Kan også være det er [URLBLOCK1], men tror det er en Auriglobus nefastus. Litt dårlige bilder(Ikke vondt ment! :)) til å identifisere. Men se på de to artene og finn ut hva som ligner mest. :)

Takk for svar Ja bildene ble desverre ikke kjempe bra:P Den er veldig aktiv så var litt vanskelig Ser ut til at du veldig rett, men etter litt søking rundt på nettet så tror jeg det kan være en Auriglobus Modestus. Fant en film på youtube med identisk navn, så hvis navnet er satt riktig, er det nok denne

Vet du hvor sjeldne disse er forresten? Finner svært lite info på nettet.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap