Gullfisk med glødebåndstetra

Hei, Jeg var så dum å kjøpe en liten gullfisk til mitt 50l akvarium. Har akkurat kjøpt akvarium og syntes det er kjempe morsomt og holde på med. Etter å ha lest litt har jeg jo funnet ut at man ikke kan ha gullfisk sammen med så mye annen fisk og at den trenger god plass ettersom den vokser. Har tenkt til å oppgradere til et 110l akvarium etterhvert, men tenkte å begynne med et litt lite et. Nå prøver jeg ut å ha en gull fisk sammen med 7 glødebåndstetraer. Ser ut som om gullfisken dominerer veldig i akvariet , er dette dumt ? Han i dyrebutikken sa han trodde det skulle gå fint ettersom gullfisken er så liten.

Takk for svar !
Men gullfisk vokser fort...
Og når den vokser, spiser den tetraene før den er for stor til karet.
Gikk i samme "fellen" da jeg startet opp....
Gullfisken vokste lynraskt, spiste all maten så ingen av de andre fikk noe, og spiste til slutt opp sine samboere som var mindre enn seg selv!
Kjøpte noen store tetraer som et siste forsøk- og gullfisken svømte glad og fornøyd rundt med en hale ut av munnen, før jeg i det hele tatt hadde fått tømt hele tetragruppen i akvariet!
Enden på visen ble at jeg omplasserte gullfisken til en med hagedam og mange andre artsfrender.
Inaktiv bruker
Gullfisken kan spise så mye at den skiter ut maten ufordøyd!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap