Ny hovedfisk i 400l

Jeg er på jakt etter en ny hovedfisk i min 400l. Har hatt Scalare som hovedfisk fram til nå. Ønsker å bytte de ut med noe annet. Ønsker en fisk med bra størrelse som viser godt igjen.

Har fra før av 10 fullvoksne Kardinal Tetraer (ca 2 år gamle). Ca 25 purpurhode barber. 10 stk Rød regnbuefisk (snart 2 år gamle de også). 4 Ancistrus.

Forslag?
Vannverdier
Hvilke vannverdier har du per nu? Det er sentralt i forhold til hvilke typer fisk som trives.

Men barbene er jo forholdsvis livlig fisk så kan være greit å ha samboere som trives med det. Tenker du en gruppe eller et par som hovedfisk?
Vannverdier: pH: 7.5 GH: 5.0 KH: 4.0.

Gjerne en gruppe. Men forslag til par som passer inn mottas også med takk.
Vi er alle forskjellige
men jeg opplever at min 270-liter er vesentlig festligere med en gruppe Det er en veldig livlig stimfisk som beveger seg konstant og raskt. En riktig råtass i matfatet er det også, men jeg har aldri opplevd at de bryr seg særlig emd å plage andre fisker...

Ta en titt på Hypsophrys nicaraguensis , Nicaraguaciklide.


De liker Ph over 7 og hardt vann. Dine verdier går greit selv om de kunne hatt høyere GH.

Jeg falt for denne fisken og har nå 4 ungdommer i karet. Håper to av de danner et par.
De er livlige, uredde og nysgjerrige. Når de farger ut som kjønnsmodne blir de vakre.
fiskereinert
Ta en titt på Hypsophrys nicaraguensis , Nicaraguaciklide. [URLBLOCK1] De liker Ph over 7 og hardt vann. Dine verdier går greit selv om de kunne hatt høyere GH. Jeg falt for denne fisken og har nå 4 ungdommer i karet. Håper to av de danner et par. De er livlige, uredde og nysgjerrige. Når de farger ut som kjønnsmodne blir de vakre.


Den så veldig fin ut! Er den vanskelig å få tak i?
Nicaraguaciklide skal vistnok være en veldig vanlig ciklide, og leser man litt om den på engelsk så finner man fort ut at den er veldig populær og vanlig i USA.. men aldri sett den i norge :S har lyst på denne arten selv, så eg har faktiskt lett etter den.
Kjøpte nylig en gjeng hos Tam Alna i Oslo. Tipper de fleste bedre akvariebutikken kan ta de inn om du ikke får tak i de privat.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap