Eheim pumpe som lager storm i akvariet :-s

Jeg har kjøpt et brukt akvarium og med dette akvariet fulgte det en innvendig eheim pumpe - vet ikke mer enn at det er en eheim for kan ikke se at det står noe på den.

MEN denne pumpen blåser ut luft med en vanvittig kraft! Jeg har prøvd å vri på det lille blanke "hodet" som stikker ut av pumpen (der luften blåses ut), men det hjelper ikke i det hele tatt.

Det er storm i akvariet, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Er det noen som skjønner hvilken pumpe jeg mener, og som vet hvordan man kan stille ned styrken???

Sååååå takknemlig for svar!!
Blåser den luft? eller luftbobler? Har du bilde av den kanskje?
Du kan jo prøve å plassere den en anne plass i akvariet, slik at den ikke blåser rett ut i akvariet om du skjønner.
Eller du kan prøve med et strålerør, hvis dette fulgte med pumpa.
Inaktiv bruker
Høres ut som filteret jeg akkurat har byttet ut. Søk på Eheim 2048 se om det er den.
Den ligner veldig på Eheim 2048 - jeg er 90% sikker på at det må være den! Vet dere hvordan man stiller ned styrken??

Den blåser luft ikke bobler.
Inaktiv bruker
Det går ikke... :P En av grunnene til at jeg tok den ut. :P
.....jøss.......så den skal altså være sånn - er det bra for fiskene da? Jeg må forresten legge ut bilde av fiskene også og se om noen vet hvilken sort de er De er veldig aktive oppi der, men jeg tror at det er fordi de blir "stormet" rundt der inne :-O

Jeg har pumpa/filteret til det gamle akvariet som var en juwel på 70 L - kan det være en ide å sette den pumpa inn i et 200L kar?
Har du link til et sånt strålerør, og er det i såfall enkelt å montere?
Jada et strålerør er ikke vanskelig å montere. Men det kan hende du må ha større/mindre rørbiter for å skjøte med, men hvis du finner et "orginalt" rør som hører til pumpa så er det nok plug&play (tror jeg)

(bilde er lånt fra google)

[External Image]
Inaktiv bruker
Jeg har dessverre ikke bilde av Filter/pumpa i aksjon :P akslingen inni var knekt så den bråka noe helt for JÆ**lig. :P
Men det minna meg om "Saltstraumen" Sanden og røtter flyttet på seg kan du si.
Jeg hadde det bare i et 128Liters akvarium. :P
Hvis jeg satt på luft så ble hele akvariet grått... :S
Jeg har enda ikke fisk i akvariet siden jeg akkurat har satt det opp.

Her kan du lese hele historien.

Slutt resultatet:
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap