Ballongmolly, igjen

Hei
Fikk to ballongmolly i julegave da en venn av meg syntes disse så fryktlig morsome ut. Begge to jeg fikk er hunner, men har mistanke om at den ène er gravid. Har lest gjennom nesten alle emnene her AK, men lurer på om dere enkelt og greit kan se om hun er det? Bare for vite deres mening

Det er den gule som jeg tror er gravid. Legger ved at bilde av den andre også, så dere kan se hvorstor forskjell det er.

Takk på forhånd

den gule du tror er gravid er en guppy
Aquagal
den gule du tror er gravid er en guppy;)


Snakker om den fisken på førstebilde. Vet at det er en guppy på bilde nr.2, men det var ikke meningen at den skulle være med
Inaktiv bruker
Ballong Molly. Den ser ikke drektig ut nei. Det heter BallongMolly fordi de ser ut som ballonger. Det er veldig vanskelig og se om disse genmanipulerte fiskene er drektig Eller gravid som du sier.
Men man skal ikke utelukke at den faktisk er drektig. Kjøper du en hann til disse så blir det sikkert yngel med tiden.

NB! Personlig synes jeg ikke noe om hverken Ballongmolly eller Korallplaty da disse er genmanipulert fisk. Fisken burde være normal og ikke pakket full av bakepulver. (Internspøk om bakepulver) ;P Men fra spøk til revolver. Naturlig er best.
enig i at naturlig er best, men personlig elsker jeg ballon molly, men er også veldig glad i den naturlige varianten (seilfinnemolly). men seilfinnemolly trenger så mye plass i forhold til denne ballong typen.
begge to er jenter ja, men om de er gravide klarer jeg ikke å se, men vent 4 uker og er dte ikke kommet yngel da så må du nok kjøpe en han =)
uansett er ikke disse fiskene noe særlig dyre så en han kan du påkoste deg
men pass opp de yngler noe uhorveligt og tar lett over et kar(med mindre du har noen som spiser yngel da) =)
Okay, takk for svar. Har ikke planer om å kjøpe en av motsatt kjønn, men var litt usikker på om jeg skulle sitter med 20-30 ballongmolly'r
Spock
Ballong Molly. Den ser ikke drektig ut nei. Det heter [B]Ballong[/B]Molly fordi de ser ut som ballonger. Det er veldig vanskelig og se om disse genmanipulerte fiskene er drektig Eller gravid som du sier. Men man skal ikke utelukke at den faktisk er drektig. Kjøper du en hann til disse så blir det sikkert yngel med tiden. NB! Personlig synes jeg ikke noe om hverken Ballongmolly eller Korallplaty da disse er genmanipulert fisk. Fisken burde være normal og ikke pakket full av bakepulver. (Internspøk om bakepulver) ;P Men fra spøk til revolver. Naturlig er best. :)


Hva er forskjellen mellom Platy og KorallPlaty egentlig ???
Spock
da disse er genmanipulert fisk.

En liten rettelse: Det er feil å si at disse fiskene er genmanipulerte, for det er de ikke. De er ødelagt gjennom selektiv avl, ikke genmanipulering. Ellers er jeg helt enig med deg i at slik ekstremavl er en uting.
Regal Angel
fargen tror eg :S


ikke for å spør om alt
men hvordan er Platy i fargen og hvordan er KorallPlaty i fargen?
Inaktiv bruker
Farge og størrelse. Den ser vell ut som Ballong molly og farge som en kjegle fra vegvesnet... :P
Sånn jeg har oppfattet det. Eller var det MikkeMus Platy? :P Har jeg blandet? ahahah!!! xD
Inaktiv bruker
Kampfisk
[QUOTE=Spock]da disse er genmanipulert fisk.

En liten rettelse: Det er feil å si at disse fiskene er genmanipulerte, for det er de ikke. De er ødelagt gjennom selektiv avl, ikke genmanipulering. Ellers er jeg helt enig med deg i at slik ekstremavl er en uting.
AHA! ;D Da lærte jeg noe i dag også! :P Men er det innavel? Eller blander de med andre raser. (På en måte blir jo genene manipulert.) :P
Det kalles linjeavl og ja, det involverer innavl.

Ja, linjeavl er en slags indirekte manipulering av genene, akkurat som i all annen avl, og forsåvidt også i naturlig seleksjon, men ordet "genmanipulering" brukes bare om direkte manipulering av genene.

Se linkene i dette innlegget og mitt forrige hvis det er noe som er uklart.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir B Løland
Reklame for plussmedlemskap