Am-top mistet effekt

Kjøpte meg en AM-TOP 1200 l/t for en drøy mnd. siden. Fungerte veldig bra til og begynne med, men nå har den mistet mye av effekten. Hvis jeg skal tippe gir den rundt halv effekt. Har renset utav pumpa uten at det hjalp.
Noen andre som har erfaring rundt dette?
Akkurat sånn var min også kort stund etter jeg kjøpte den, vannet filtreres fortsatt bra nok men det er ikke sånn voldsom fart på vannet som det var i begynnelsen (det er en 3338).
Så nå bruker jeg en sirkulasjons-pumpe i tillegg og det er greit nok, men merkelig det der egentlig, at det er storm i begynnelsen og så bare dabber det av uansett hvor mye man renser.
Inaktiv bruker
Jeg kjøpte en am-Top innvendig (tror den heter 800 eller noe) Den manglet en del innvendig, så jeg fikk helt ny, trengte ikke engang å velvere tilbake den gamle. ;P
Plussmedlem
Etter en tid kan det legge seg en del dritt i slanger og andre "gjennomstrømmingsdeler" som man ikke tenker på å rense....
Mye dritt i innsuget kan også forekomme, den risten bør renses den også... Fort gjort at det suges inn litt mose eller planterester. (eller en død fisk for den saks skyld)

->Spock
AmTop innvendig kan ikke sammenlignes med de utvendige. At800F (som er korrekt betegnelse på 800l/t innvendig) gir mindre bevegelse i vannet den enn en guppy som har fått øye på forboksen...
At1000F og 2000F derimot har vel en effekt som er i nærheten av oppgitt fra fabrikant. Men det er fortsatt ikke filter jeg ville valgt å bruke...

AmTop utvendig derimot er jeg fornøyd med. Billige, enkle, driftssikre og grei kapasitet...
milo
->Spock At800F (som er korrekt betegnelse på 800l/t innvendig) gir mindre bevegelse i vannet den enn en guppy som har fått øye på forboksen...

Er det bare jeg som er veldig heldig med mine 2 At800F ? Har ingen problemer eller dårlig bevegelse i mitt 60 liter. Faktisk når jeg rexnser pumpen så er det nesten så fisk og planter må finne noe å hekte seg fast i. Flere andre pumper har tatt kvelden mens am toppen virker som bare det. Den andre har vært i bruk lenge men er nå reserve.
Eneste negative er sugekopper er for dårlige slik at filteret blir hengende litt på skakke. Filter inntil glass = bråk. Silikonerte på to biter med akvarieunderlag og vips så var det problemet løst.
Hei. Jeg har en AT1000F og den fungerer helt fint. Sugekoppene er tragisk ja
Har også Am-Top 3336 og 3338 og må si at disse har fungert veldig fint med noe vedlikehold og rens selvsagt,men ikke hyppigere enn andre filter jeg har..Stillegående og god pris også.Rengjøring av impeller og deler i forbindelse med den er også viktig.
Inaktiv bruker
Jeg sliter ikke med det nye filteret jeg fikk. Er bare i et 70l og kjører to filter i det akvariet. Sånn at jeg har backup klar.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom B
Reklame for plussmedlemskap