- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Albino pleco eller albino ancistrus???
Albino pleco eller albino ancistrus???
hei, kjøpte meg en bunnfisk som "gull ancistrus", men så viste det seg at det var en albino sort grunnet hvit/gul farge og røde øyne.
denne ble kjøpt for over et år siden så begynner å bli litt størelse på den, kansje 10cm eller noe rundt der eller mere(fra nese til tuppen av halefinnen). denne har lange finner, ikke den typiske ancistrus lengden, har litt spisst ansikt, ingen barter(kunn noen små durter på 0.1 - 0.2mm på tuppen ved munnen. så var på butikken der jeg kjøpte den i dag å der sier de det kansje er en albino pleco, men albino pleco skal vist være ganske skjelden.
denne ble kjøpt for over et år siden så begynner å bli litt størelse på den, kansje 10cm eller noe rundt der eller mere(fra nese til tuppen av halefinnen). denne har lange finner, ikke den typiske ancistrus lengden, har litt spisst ansikt, ingen barter(kunn noen små durter på 0.1 - 0.2mm på tuppen ved munnen. så var på butikken der jeg kjøpte den i dag å der sier de det kansje er en albino pleco, men albino pleco skal vist være ganske skjelden.
Postet 19.01.12 kl 19:53
Postet 19.01.12 kl 20:03
Albino-ancistrus, slørvariant.
Gullancistrus er bare en finere betegnelse på albinoancistrus, høres mye bedre og dyrere ut.
Albinoancistrus er ikke sjelden, men den slørvarianten du har er nok ikke den vanligste....
Albinopleco som har den fargen der er nok ganske sjeldne, men det der er ingen pleco. Det burde også de i butikken vite om de så bilde av den, de burde hvertfall vite det siden de har solgt den... :-p
Gullancistrus er bare en finere betegnelse på albinoancistrus, høres mye bedre og dyrere ut.
Albinoancistrus er ikke sjelden, men den slørvarianten du har er nok ikke den vanligste....
Albinopleco som har den fargen der er nok ganske sjeldne, men det der er ingen pleco. Det burde også de i butikken vite om de så bilde av den, de burde hvertfall vite det siden de har solgt den... :-p
Postet 19.01.12 kl 20:05
miloAlbino-ancistrus, slørvariant. Gullancistrus er bare en finere betegnelse på albinoancistrus, høres mye bedre og dyrere ut. Albinoancistrus er ikke sjelden, men den slørvarianten du har er nok ikke den vanligste.... Albinopleco som har den fargen der er nok ganske sjeldne, men det der er ingen pleco. Det burde også de i butikken vite om de så bilde av den, de burde hvertfall vite det siden de har solgt den... :-p
den var bare 2-3 cm når jeg kjøpte den så da vistes det ikke, men når jeg var på butikken i dag så var det 2 stk av de som jobbet dær som sa det var en albino pleco(bare de som var der på jobb da)
så tenkte bare å spørre litt folk rundt om kring
med "gull ancisrtus" så mener jeg L144, dette er et annet navn di bruker i handelen for L144. og jo, albino ancistrus og L144 også kalt gull ancistrus er to forskjellige sorter fordi albino ancistrus er lyre gul med røde øyne mens derrimot L144/gull ancistrus er mere knasj gul som regel og blå-svarte øyne
Postet 19.01.12 kl 20:13
Endret: 19.01.12 kl 20:18
[QUOTE=guramijenta]den var bare 2-3 cm når jeg kjøpte den så da vistes det ikke, men når jeg var på butikken i dag så var det 2 stk av de som jobbet dær som sa det var en albino pleco(bare de som var der på jobb da)
QUOTE]
Står på mitt jeg, ingen pleco det der. Feil kroppsform, feil hodeform, feil øyer samt antydningen til barter på snuten....
Men skal se om jeg får tatt et bilde eller 2 her så du får litt å sammenligne med...
QUOTE]
Står på mitt jeg, ingen pleco det der. Feil kroppsform, feil hodeform, feil øyer samt antydningen til barter på snuten....
Men skal se om jeg får tatt et bilde eller 2 her så du får litt å sammenligne med...
Postet 19.01.12 kl 20:17
Postet 19.01.12 kl 20:18
Postet 19.01.12 kl 20:49
Postet 19.01.12 kl 20:55
Postet 19.01.12 kl 22:02
SissimorVet hvor det er, men aldri sett at de har hatt L144. Ikke albinoer heller når jeg tenker meg om... ;)
var der senest i går da så jeg flere albinoer
husker ikke om de har L144 akkurat nå, men det hender seg at de tar inn det også
må si at Akvasia er yndlings dyre butikken min da de er veldig flinke med kundene å de vet og kan det de snakker om;D
Postet 20.01.12 kl 07:24
Endret: 20.01.12 kl 07:26