Hjemmelaget reflektor til bittelite kar.

Har kjøpt meg et lite kar som skulle være 20 liter, men desverre bare er 15.

I toppen er det bare en lyspære og har gått nå og irritert meg over det dårlige lyset.
Men på Biltema har dem en Aluminiumsteip.

Har nå tatt å teipet inni toppen. Ikke spesielt pent, men det er nå MYE bedre lys!
Til kun 39,90

Ser ut til og fungere det. Tar du og bytter pære med en kraftigere sparepære, blir det enda bedre.
Ja skulle egentlig kjøpe pære også Men den ble glemt..
med kraftigere pære,vil det jo bli mere varme,og det er vel ikke så bra til det plast lokket.
Sparepærene skal visst ikke bli så varme. Har ikke prøvd selv. Nå står det bare en 15w, noe mere enn det så blir det for varmt.
Sparepærene skal visst ikke bli så varme. Har ikke prøvd selv. Nå står det bare en 15w, noe mere enn det så blir det for varmt. sant så sant,bare du får plass til den sparepøra da,tror vi har samme akvarie jeg
ja det er ikke akkurat mye plass Håper ivertfall jeg får tak i en som ikke blir så varm som er bedre enn den jeg har. Hvilken pære bruker du?
ja,hva er det, 15 w tror jeg,enig med deg,det er veldig lite lys,jeg må vel prøve det du gjorde med tape, er det merkbar forskjell eller,
du har en liten luke du tar av også på toppe for og fore vel
Ja det var merkbar forskjell! Og har en liten luke på toppen. Merket er wromak.
Vi har ivertfall samme bakgrunn

Har akkurat kjøpt det brukt. Så har ikke fått plantet osv enda. Og Lurer på og bytte ut den svære ufo pumpen..
ja,da har vi samme,jeg plages hver gang og åpne den lille luka,store hender hehe..skal prøve teip da,ja den ufo er ut til meg også,har en liten eheim pumpe og varmekolbe,tar jo neten 1/3 av karret men,kanskje ikke så fint.
Jeg har samme karet og problemet er at det ikke finnes fornuftige pærer.
Det nærmeste jeg kom var E14 6W LED
den såg bra ut,fåes den kjøpt inorge
Den får du ikke kjøpt i Norge.
Jeg har derimot mange gode erfaringer med Dealextreme. Gratis frakt, men levering er på ca 2-6 uker (Sist venta jeg bare 1 uke)

Du kan få kjøpe min lyspære. (Den jeg linket til) Helt ny. Ta kontakt. Hvis jeg sender imorgen har du den til mandag-tirsdag.

Selv har jeg byttet til Aquatic Nature Solar duo.
[External Image]
Man får kjøpt LED pærer og spare pærer med E14 sokkel på Clas Ohlson. De har en fargetemperatur på 2700 Kelvin, som er litt gulig. Er fullt mulig og bruke, selv om den overnevnte pæra er nok ett bedre allternativ, som har 6500 kelvin, som er litt hvitere lys.
Hei Anne-Mette

Jeg har også endret på lyset i nanokaret mitt , men jeg har gjort dette på en litt annen måte.

Jeg kjøpte meg en boks sølvspray på clas ohlson og sprayet lyskassen innvendig. I tillegg skiftet jeg ut pæren med tre 3watts LED lamper (6000 kelvin) . Også fra clas ohlson. Dette ga et utrolig mye bedre lys en fra pæra som fulgte med. Plantene stortrives.

Tips til neste fiksing av lyset, kanskje?

vennlig hilsen

Hei
Dette såg jo veldig bra ut Noe må gjøres med lyset. Men er ikke sikker på om jeg har nok klaring mellom toppen. Men må definitivt ha meg en tur på clas ohlson
vi har ikke så stor klaring mellom lokket og glasset vi,hmm,må sjekke
Nei vi har ikke det Glasset har jeg fjernet, men ikke mye klaring likevel.
Hei igjen!

Klaring til glass/vannflaten har jeg løst ved å gå igjennom toppen. Se bildet.
Rundt lampesoklene har jeg tettet med svart silikon.

Lampen er plassert slik at minst mulig lys stråler ned på siderutene. Dette for å unngå uønsket algevekst.

Jeg glemte forresten å skrive i første innlegget at lampesoklene er plukket ut fra en Downlights http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=165921569

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap