Kyllinghjerte til discus

Hællæ! Jeg ser det blir brukt oksehjerte og kalkunhjerte til Discus men kan man bruke kyllinghjerte? ( jeg mistenker oksehjerte er kuhjerte...eller?
Okse og ku er samme art. Okse er hannen og ku er hunnen
Roy Fredrik Pedersen
Okse og ku er samme art. Okse er hannen og ku er hunnen ;)

Hehe
Men når storfe havner i frysedisken, blir alt hanner
Ja de skifter kjønn når de dør...
Ja...noe svar fikk jeg ikke.
Du fikk svar på parantesen

Jeg vet jeg har lest noe om kyllinghjerte til Discus. Tror det var på nettakvariet...søk der
Vil tro at kylling hjerte har veldig likt næringsinnhold som kalkun hjerte. Når jeg var på Stendker sitt discus oppdrettsanlegg for endel år siden, brukte de bare kalkunhjerte miks.
Det var det som var tankene mine også kylling/kalkun må da bli ganske likt, kyllinghjerte får jeg for 25 kr kg i sverige jeg bor jo i Halden så det blir bra. Hva med kyllinglever da...noen formening om det?
Du kan jo kanskje sjekke innholdsfortegnelsen på de forskjellige og sammenligne med kalkunhjerte. Sjekk om protein, fet osv har nogenlunde samme verdiene.
Jeg vet at proteinopptaket er forskjellig alt etter hvilke proteinkilder man bruker, en hund tar opp 80% av proteinet ifra kylling men bare 20% av proteinet ifra ris, så jeg lurer er sånn på fisk også?
Hvil tro at det samme gjelder for fisk. Noen typer næring har de lettere for og ta opp enn andre.
Roy Fredrik Pedersen
Hvil tro at det samme gjelder for fisk. Noen typer næring har de lettere for og ta opp enn andre.

Da lurer jeg på hvilke proteinkilder fisk klarer å nyttegjøre seg best, det ble mye luring her nå, men det er vel det man lærer av.
Hvilke proteinkilde en fisk klarer å ta opp best er alt etter som hvilken fisk, en planteeter tar lettere opp proteiner ifra vegetabilske kilder, mens en kjøtteter tar lettere opp proteiner fra animalske proteiner som oksehjerte/kyllinghjerte.

Jeg vil tippe at kalkun / kyllinghjerter er ganske lik når det gjelder protein nivå, er mere usikker på fettnivå.

Ellers kan jeg anbefale denne tråden der dette tema blir meget grundig diskutert.
Hei. Sitter og leser endel fiske/akvarie litteratur om dagen(kanskje litt for mye),men jeg komover noe med at fisk er kaldblodige og man skulle aldri fore noe fisk med noe fra varmblodige dyr pga bla noe med fettopptak.
Nå har jeg aldri hatt discus før,men er bare nyskjerrig.
Er det litt spesielt med discus eller fores også andre arter med hjerter i forskjellige slag?
Grunnen til at det brukes hjerte er blant annet at det inneholder lite fett i muskulaturen og synlig fett er lett å fjerne under tillaging av fôret.

Nå er det vel også slik at de fleste som lager eget fôr av oksehjerter bruker ca 30 -60% hjerter. Resten er ofte ulike grønnsaker, reker osv.

Men det også helt klart som det beskrives ikke ønskelig med animalsk mettet fett som fiskene ikke kan nyttegjøre seg.

Og nei, det er ikke noen særlig forskjell på discus og andre fisk vedrørende mettet animalsk fett.
Ok.Takk.På siste spørsmål tenkte jeg på om det er andre arter som blir fora med div hjerter?
Beklager hvis noen synes jeg kupper tråden eller no.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap