- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Sand i karet?
Sand i karet?
Hei.
Det er sand i 1/3 av bunnen i karet mitt og jeg har en 300l men jeg vurderer å fylle hele bunnen av karet med sand.
Fungerer det med sand for plantene?
Er det noen av disse fisketypene som ikke liker sand? Discus, pansermalle, sommerfugl ciklide, palett ciklide, sommerfuglfisk, eplesnegle, viftereke, otto, siamesisk algespiser, black ghost, glassmalle, ancistrus, grenmalle og kardinal tetra.
Hva er bra med sand og hva er ulempen?
Ps: Jeg skal ha fire flyndrer, bør de ha karet fult av sand?
Det er sand i 1/3 av bunnen i karet mitt og jeg har en 300l men jeg vurderer å fylle hele bunnen av karet med sand.
Fungerer det med sand for plantene?
Er det noen av disse fisketypene som ikke liker sand? Discus, pansermalle, sommerfugl ciklide, palett ciklide, sommerfuglfisk, eplesnegle, viftereke, otto, siamesisk algespiser, black ghost, glassmalle, ancistrus, grenmalle og kardinal tetra.
Hva er bra med sand og hva er ulempen?
Ps: Jeg skal ha fire flyndrer, bør de ha karet fult av sand?
Postet 21.01.12 kl 16:22
1. Du har alt for mye fisk. ( så jeg hadde solgt lit fisk vis jeg hadde vært deg)
2.ja flyndrer å coryer må ha sand.
3. Planter elsker sand.( vis du skal ha veldig spesielle planter så må du uansett ha akvariejødsel under sanden. Jeg anbefaler egentlig ikke å ha så mye planter sammen med den fisken du har.)
4. Black ghost blir alt for storfor ditt kar.
5.har du sjekket vannverdiene fisken din skal ha?
6. Ja jeg synes at du skal ha sand!
2.ja flyndrer å coryer må ha sand.
3. Planter elsker sand.( vis du skal ha veldig spesielle planter så må du uansett ha akvariejødsel under sanden. Jeg anbefaler egentlig ikke å ha så mye planter sammen med den fisken du har.)
4. Black ghost blir alt for storfor ditt kar.
5.har du sjekket vannverdiene fisken din skal ha?
6. Ja jeg synes at du skal ha sand!
Postet 21.01.12 kl 17:11
Endret: 21.01.12 kl 17:13
Pansermaller elsker å rote nedi sanden på jakt etter mat, sommerfuglciklider siler sand igjennom hjellene. palettciklidene siler også sand igjennom hjellene.
Planter trives ganske godt i sand. det er som oftest en sand eller gjørme i de fleste biotoper, uten om raskflytendene elver.
Når det er snakk om for mye fisk, kan jeg si at discusen krever mye laver Ph i vannet en de andre fiskene du har her, black ghost er fine fisker, men ikke så greie å ha med å gjør når de blir voksen, da de lett tømmer karet for mindre fisker.
hvilken type flyndrer har du da ?
og du trenger ikke plantenæring, i et vellfungerende akvarium blir der dannet næringstoffer av avføringen og tisset til fisken. så vil ikke anbefale noe som helst form for plantegjødsel.
best at plantene får komme seg naturlig
fordelene med sand i dette tilfelle, er at div. av dine fisker vilgjerne ha det.
alle dine fisker trives godt med sand.
flyndrene graver seg ned under sanden med, da med bare øynene oppe
Lykke til videre.
Planter trives ganske godt i sand. det er som oftest en sand eller gjørme i de fleste biotoper, uten om raskflytendene elver.
Når det er snakk om for mye fisk, kan jeg si at discusen krever mye laver Ph i vannet en de andre fiskene du har her, black ghost er fine fisker, men ikke så greie å ha med å gjør når de blir voksen, da de lett tømmer karet for mindre fisker.
hvilken type flyndrer har du da ?
og du trenger ikke plantenæring, i et vellfungerende akvarium blir der dannet næringstoffer av avføringen og tisset til fisken. så vil ikke anbefale noe som helst form for plantegjødsel.
best at plantene får komme seg naturlig
fordelene med sand i dette tilfelle, er at div. av dine fisker vilgjerne ha det.
alle dine fisker trives godt med sand.
flyndrene graver seg ned under sanden med, da med bare øynene oppe
Lykke til videre.
Postet 21.01.12 kl 17:41
Postet 21.01.12 kl 18:14
Takk for svar.
Jeg har nå bestemt meg for å ha sand.
Black ghosten er ganske liten nå så jeg prøver å holde den fem år til for da skal jeg ha 1300l-1500l. Jeg skal og selge noen fisk som kardinaltetraene, eplesneglene, de siamesiske algespiserene og glassmallen. håpe det er nokk for da har jeg bare 40 fisk i gjen er det for mye? Det blir 44 til slutt.
Jeg har ikke flyndrer nå jeg skal kjøpe 4.
Jeg har nå bestemt meg for å ha sand.
Black ghosten er ganske liten nå så jeg prøver å holde den fem år til for da skal jeg ha 1300l-1500l. Jeg skal og selge noen fisk som kardinaltetraene, eplesneglene, de siamesiske algespiserene og glassmallen. håpe det er nokk for da har jeg bare 40 fisk i gjen er det for mye? Det blir 44 til slutt.
Jeg har ikke flyndrer nå jeg skal kjøpe 4.
Postet 21.01.12 kl 19:06
Inaktiv bruker
AkvariefanTakk for svar. Jeg har nå bestemt meg for å ha sand. Black ghosten er ganske liten nå så jeg prøver å holde den fem år til for da skal jeg ha 1300l-1500l. Jeg skal og selge noen fisk som kardinaltetraene, eplesneglene, de siamesiske algespiserene og glassmallen. håpe det er nokk for da har jeg bare 40 fisk i gjen er det for mye? Det blir 44 til slutt. Jeg har ikke flyndrer nå jeg skal kjøpe 4.
Hvor lenge har du hatt black ghosten? Tror ikke den overlever i fem år i et 300L akvarie. Bedre og selge/ gi den bort nå og heller kjøpe ny om fem år.
Postet 21.01.12 kl 19:15
Postet 21.01.12 kl 20:10
Postet 21.01.12 kl 23:02