Fiskebasen-kampfisk

Står 60 l,minimum,er det for en fisk?
Inaktiv bruker
Er vell i utgangspunktet det. Men om du f.eks. Har noen ancistruser sammen med den så går det bra. Men skal du ha flere kampfisker sammen så burde du ha mye mer plass så du kan lage gjemmeplasser.
Kun kampfisk,alt annet har jeg gitt opp
Inaktiv bruker
Kampfisker er ganske forskjellige i oppførselen. Så det tryggeste er å ha bare en pr. Karr. Eller så må du ha et backup karr klart.


Hvorfor har du gittopp alt annet?
Har bomma på fiskene jeg har hatt og har blitt lei
Hva med noen ottoer og coryer sammen med kampfisken?
Med plenty av vegetasjon, og gjømmeplasser, kan det til dels gå med en hunn eller 3. du må bare ha en oppi å se om han er aggressiv mot hunnen, om han er det, er det ingen muligheter å ha oppi flere kampfisker.

Men og ha oppi flere hanner, er vell som å kjøpe fisk til fiskesuppe, du får den ferdig oppdelt etter en stund
Kjøpte kampfisken for 8 dager siden sammen med 4 planter.mange av bladene har detti av og vannet blir noe borte fra akvariet?desverre er jeg avhengig av "berømte" nav,og får brukt veldig lite på fisk.skal plantene ha næring?
avdamping. det er ikke til å unngå avdamping når du har med vann å gjøre. når det gjelder plantene, så er det bare å plukke bort det som blir stygt.
Er ikke det at det er stygt,men at det detter av.trenger plantene næring?
Plantene vil gjerne ha næring ja; noen vil ha tabletter ved røttene, og noen vil ha den flytende i vannet.
Inaktiv bruker
kommer lit an på hvor og hva du kjøper.
Du må ikke gi opp og ha andre fisker. Du bør sjekke hvilke vannverdier du har i karet ditt og kjøpe fisker deretter. Hva med snegler? De er kjempeflotte og morsomme skapninger og passer godt sammen med kampfisker. Men de krever hardt vann, Ph på 7,5 og GH på 8 - 15. Har forresten hørt og sett at flere med bløtt vann har klart å få til fine posthornsnegler. Så det er alltids noe annet man kan ha sammen med fisker også. Men for all del ikke gi opp. Du hørtes litt lei deg ut ...og det er ikke moro.....vi kan hjelpe deg alle her inne vettu.
Er oppgitt.Trur jeg legger det på hylla.Får bruke lite penger på fisk og utstyr
Men sånn ca pris?og hvor ofte?kan de dø hvis de ikke får det?
Tips
Se under rubrikk her på forumet,eller legg inn en annonse selv. Jeg vil tro at en del akvarister har en del ekstra utstyr å avse.
Så en annonse her inne på en som hadde overtatt et akvarie og hadde bygget dette opp som et gratis prosjekt, på ting vedkommende hadde fått.
Verd et forsøk

Masse lykke til!
Jeg får såvidt lagt inn penger til planter,som koster 179,og vurderer derfor å vente med å ha fisk.Er ikke det lurt?
Mye billigere å kjøpe planter privat enn på dyrebutikk.

Om du fiskene dine bare dør, så bør du finne ut hvorfor. Har du hopper over innkjøring? Har du noe oppi akvariet som er giftig for fiskene? forer du for mye? For liten pumpe?
Ingen av fiskene er døde.les litt lenger opp
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap