Scalare?

Inaktiv bruker
Hei.

Var i dag en tur på Midtun zoo og kjøpte ett juwel Rio 180
Skal sette det opp i den nye leiligheten om noen uker.

Ser at scalare skal ha min 250 liters akvarium i fiskedatabasen. Men når jeg titter på medlemskarene ser jeg at mange har ett par gående i akkurat en 180 liter. Hva mener dere som er litt erfarne på dette området? Er det dumt av meg å gå for scalare?

Mvh Jostein
Jeg mener at alt under 250 liter blir for lite for denne arten. Skalarene klarer seg nok "helt greit" i et kar på 180 liter, men det er forskjell på å klare seg og å trives og "blomstre".

Skal man først ha fisk, så syns jeg ikke det er noe poeng i å gjøre det halvveis, derfor vil jeg råde deg til å holde deg til fisk som kan trives fullt ut i en 180-liter. Det finnes f.eks. mange fine dvergciklider, labyrintfisker, osv. som kan ha det veldig fint på den plassen du har tilgjengelig.
hmm..

akkurat str tenkte jeg ikke mye på da jeg idag kjøpte 3 stk scalarer til mitt 180 liters RIO...

hadde scalarer for 8 år siden ca, og de bodde da 3 stk oppi et 150 liter ca rammeakvarium..
der dannet 2 av de par, og la egg som bare rakkern..

hvordan få scalare til og slutte og legge egg,er så lei av og fjerne egg fra rutene.praktbotiane hjelper meg litt da,har 3 par som ...ja holder på hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap