Dverggurami

Heihei jeg har et 67L (ca.) kar med 3 platy, 3 Guppy og 4 kileflekkrasbora i, og det jeg lurer på er om det går an å ha dverggurami i tillegg... eller blir det for liten plass??
anbefaler deg å skaffe minst 4 rasboa til, da de trives i en ganske "stor" stim.

Tror det skal gå greit, men du må sjekke ut om fiskene dine vil ha sånn nogen lunde samme vannverdier og temperatur.
du bør ikke ha mer en 1 da de har en tendens til å være litt kranglete seg imellom
Ja, skal nok skaffe meg fler når pumpa har kjørt seg inn skikkelig OK, så de trives fint alene lixm?
Dverggurami burde vel være i par, bør de ikke? Men ja, det kan finnes kranglete individer...
Var det jeg trodde også :-S vi får se hva det blir til..... hvor ofte burde jeg skifte vann da? leste at de var ømfintlige ...
Og hvor tett beplantet burde det være?
De liker litt dunkel belysning, så bruk gjerne flyteplanter. De er ømfintlige pga. at de puster gjennom vannoverflaten, så pass på at du har dekkglass slik at vannhinnen holder seg ren og at luft tempraturen over vannet er stabil. Ellers blir det vel normal hyppighet på vannbyttene, folk sier litt forskjellig her, men 20-30% i uken bør vel være greit. Husk å slamsuge.
Nymphea lotus
Jeg har en 70-liter med en gruppe på 3 dverggurami gående. Jeg bruker ikke flyteplanter, men Nymphea Lotus til å skaffe dekke til overflaten og litt skygge. Som andre er inne på her er de ikke storfornøyde med diskolys.
jeg har selv drevet med dvergguramier før(ble så jeg kvittet meg med dem da jeg skulle begynne med noe annet) å mine var ALDRIG noe spesielt kranglete!
hadde en hanne som for å var litt "tullete" å jaget de andre litt men dette var fordi han var ALFA HANNEN i gruppen så det var han som la egg me hunnen(e), men ble aldri noe til meg da dette var ganske unge fisker så de viste nokk sikkert ikke helt hva de skulle gjøre

så synes litt synd på denne fiskesorten hvis den har fått ryktet på seg å være ganske agsevis å sånt da det er tvert imot!

dette var den fisken i akvariet mitt som lyste oppdagen. jeg kunne sitte på timesvis å se på å synes dette er en veldig intresang fisk og det tror jeg kattene mine synes å, for da jeg hadde de pleide kattene å sitte nedenfor akvariet å se på dvergguramiene. men det kan jo ha med at de vet at malle foret er i nærigheten da kattene mine ELSKER sånne bunn tabletter for mallene
Takk for mange gode svar veldig lærerikt
Tilfeldig bekjentskap
© U.K.
Reklame for plussmedlemskap