Gullfisk bolle

Kan man ha slørhale i stor gullfisk bolle evnt annen fisk?
Nei
Og egentlig ikke

Slørhale trenger et digert akvarium eftersmo de blir svært store. Gullfiskbolle er egentlig mest egnet til dvergreker.
Inaktiv bruker
HA heller potetgull i bollen! Ingenting trives i en glassbolle.
Ikke engang kaktus, jeg har prøvd! :P
Nei, Akvarium 80L + er ideelt for nybegynnere. Ikke gå i gullfisk fella, har jeg gjort.
Nå lever de i trange kår pga uvitenhet og feil info fra dyrebutikken! :/
Organene vokser
men fiskens ytre vil vokse saktere. Det er 100% utvilsomt dyreplageri å holde slørhale i små akvarier eller bolle.
Idamor
Vokser de uansett?

Hvis de får plass nok, vokser de.

Hvis de ikke får plass nok, dør de langsomt.
Spock: jeg er bare middels interessert i fisk.syns det er fint å se på men dyrt
Inaktiv bruker
Tenk deg at du var en baby, du blir lagt i et allerede trangt rør, du får mat og det mest nødvendige. Så kan du tenke hvordan den kroppen hadde klart seg? Sånn blir det for fisk med for dårlig plass.
Veit om ei som har to i en bolle.levd sånn i tre år.


Lars: har skrivi på sia di
Mine kaktus trives!!!=) Men det er vel det eneste gullfiskbollen vår blir brukt til og! Ungene fikk en av mormoren sin, gikk to uker så syns vi så synd i fisken at vi oppgrederte til 120 liter- nå har imidlertid litersyk hatt råderett og stoppes av seg selv med et 720 liters kar.
Invester heller i et lite akvarie med pumpe og noen småfisk- mange fine brukte rundt her og på finn.no, så det trenger ikke å koste skjorta heller!=)
Inaktiv bruker
DA kjøper du brukt, Fisk for fiskens skyld? Hvis du allikevel har tenkt å presse to fisker som kan bli 39cm i en bolle kjør på, men du er advart.
Akvarium for fiskenes skyld?
Btw, det er ikke dyrere en du gjør det til jeg har ikke kjøpt ett eneste akvarium og jeg har 4 stk.
Idamor
Veit om ei som har to i en bolle.levd sånn i tre år.

Ja, derfor jeg skrev "sakte". Hvis de får den plassen de skal ha, kan de bli over 40 år gamle.

Idamor
Lars: har skrivi på sia di:)

Hm, hvor? Jeg har ikke fått noen pm på akvaforum eller gjestebokinnlegg på kampfisk.tk ... er det på fjesboka du mener?
Idamor
Veit om ei som har to i en bolle.levd sånn i tre år.



Stakkers fisk, det er som å sperre inne en hund hele livet i et lite hundehus, uten tur.
Den lever jo, men den mistrives og det er imot dyrevelferdsloven.
Samme vil jeg si at hold av gullfisk/slørhaler er i bolle.

Fiskenes velferd dekkes av Dyrevelferdsloven, og dette går da mer på generelt grunnlag. I dette tilfellet vil man derfor tolke loven og hold av akvariefisk i bolle dit hen at det er ulovlig å ha akvariefisk i bolle dersom de dør av det.
Og det gjør de jo...

Visste du at i Monza,Italia er det forbudt å ha gullfisk i bolle? =)
Dette håper jeg vil skje i Norge også! Respekt for individet!

At enkelte dyrebutikker sier ditt og datt er et kjennt fenomen, men jeg vil si at det er kjøpers ansvar å opparbeide seg nok kunnskap om dyret/fisken FØR evt kjøp!
Inaktiv bruker
splendens
Visste du at i Monza,Italia er det forbudt å ha gullfisk i bolle? =) Dette håper jeg vil skje i Norge også! Respekt for individet!
Er det ikke ulovlig i Sverige også?
Spock
[QUOTE=splendens]Visste du at i Monza,Italia er det forbudt å ha gullfisk i bolle? =) Dette håper jeg vil skje i Norge også! Respekt for individet!
Er det ikke ulovlig i Sverige også?

Er det? da blir jeg lykkelig hvis det er tilfelle:P
du kan komme hit og leve noen år i ved boden min. den er akkurat passe stor til at du må ut av den for å skifte mening. du skal få det du trenger av mat og vann og ett teppe så du ikke fryser ihjel. så når du har vært der noen år så kan du vurdere om du fortsatt vil sette en slørhale i en bolle...

du skjønner.. jeg er bare sånn middels interessert i mennesker.
Inaktiv bruker
splendens
[QUOTE=Spock][QUOTE=splendens]Visste du at i Monza,Italia er det forbudt å ha gullfisk i bolle? =) Dette håper jeg vil skje i Norge også! Respekt for individet!
Er det ikke ulovlig i Sverige også?

Er det? da blir jeg lykkelig hvis det er tilfelle:P
Byen Roma har forbudt gullfiskboller

Gullfiskbolle

Akvariet må være firkantet (etter lars og min personlige mening). Gullfiskboller er en antikk og upraktisk oppfinnelse som gjør hverdagen unødvendig stressende for både eier og fisk. Det er dessuten umulig å se fisken skikkelig inni en sånn ting. For perspektivets skyld kan det nevnes at på grunn av dyrevernshensyn er det forbudt å selge gullfiskboller i Sverige, mens det i Tyskland er forbudt å selge akvarier på under 60 liter.
Spock
[QUOTE=splendens][QUOTE=Spock][QUOTE=splendens]Visste du at i Monza,Italia er det forbudt å ha gullfisk i bolle? =) Dette håper jeg vil skje i Norge også! Respekt for individet!
Er det ikke ulovlig i Sverige også?

Er det? da blir jeg lykkelig hvis det er tilfelle:P
Byen Roma har forbudt gullfiskboller

Gullfiskbolle

Akvariet må være firkantet (etter lars og min personlige mening). Gullfiskboller er en antikk og upraktisk oppfinnelse som gjør hverdagen unødvendig stressende for både eier og fisk. Det er dessuten umulig å se fisken skikkelig inni en sånn ting. For perspektivets skyld kan det nevnes at på grunn av dyrevernshensyn er det forbudt å selge gullfiskboller i Sverige, mens det i Tyskland er forbudt å selge akvarier på under 60 liter.

Fantastiske lover og regler !
tenk å måtte svømme rundt i sin egen dritt... og når først det blir vannbytte så blir hele bollen gjort ren å en blir utsatt for overmetning svært ofte. man ligger store deler av dagen i overflata og gisper etter luft... osv..for et liv...
Bare så det er sagt,jeg skal ikke ha bolle.
Idamor
Bare så det er sagt,jeg skal ikke ha bolle.


Så bra
Men hvis du har lest igjennom alt her så har du jo blitt litt av en gullfisk ekspert
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap