Flytte innefisken ut ?

Hei

Har en plastikkdam gravd i jorden ute i hagen min. (Dam-stamp fra plantasjen, aner ikke antall liter)
Vil slørhalene mine overleve der når det blir varmere ute ?
Trengs varmekolbe?

Og hva vil den største utfordringen bli ? Her tenker jeg på vannverdier, temeratur, fremmedlegemer (rusk og rask), forflyttingen fra inne til ute, eller rett og slett nabokattene ? :-p Er det noen som helst mulighet for å flytte fiskene ut til sommeren?
Prøv først å finne ut hvor mange liter dammen er på. Ellers er det vanskelig å ha en formening om den egner seg til fisk.

Du trenger nok ikke varmekolbe for å ha gullfisk ute om sommeren, men å ha filter i dammen er en fordel.
Will do !

Er det noe eget filter for å ha ute? Dette i tillegg til den fontenepumpa jeg har i ?

Det hadde vært utrolig arti me fisk i hagen, allefall
Ta deg en tur på gullfiskene.net eller sidene til Norsk Hagedamforening. Der finner du alt du trenger å vite + linker til forhandlere for utstyr.
Flytt dem ut og du vil se dem enda flottere når du tar dem inn til høsten hvis ikke katter og fugler tar dem da. Jeg har 10 dunker med Killi plassert rundtomkring i hagen om sommeren og de er feite og fine etter noen måneder med levende mat og frisk luft
Svein
Vidar-Alexander
Ta deg en tur på gullfiskene.net eller sidene til Norsk Hagedamforening. Der finner du alt du trenger å vite + linker til forhandlere for utstyr. :)

Takk
Svein Antonsen
Flytt dem ut og du vil se dem enda flottere når du tar dem inn til høsten hvis ikke katter og fugler tar dem da. Jeg har 10 dunker med Killi plassert rundtomkring i hagen om sommeren og de er feite og fine etter noen måneder med levende mat og frisk luft :) Svein

Du har ikke bilder av disse dunkene?
La oss si at dammen min IKKE er stor nok, er det da en mulighet å løfte hele karet ut? Ta av lysarmaturet og evt legge over netting? Hvordan vil det gå i forhold til algevekst i solsteiken?
Da må du ut og måle ) Jeg bruker litt forskjellig, alt fra 20-50 liters plast dunker som man kjøper bl.a claes ohlsson og Byggmakker. eg graver de halveis ned i jorda, da blir det litt kjøligere samt at jeg finner steder hvor en del av dagen er i skyggen.
Alger? Det er jo perfekt, mat til fisk
Svein
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap