Slettet post?

Hei. Jeg skreiv en post her om dagen der jeg hadde endel spørsmål om malawi fisk. Ser at den har blitt slettet, og vil gjerne vite hvorfor...Ble noe skilpaddesnakk, ettersom de skulle gå i samme akvarie, men ser ingen grunn til å fjerne posten fordeom?Trodde vi hadde fri tale i Norge...
Plussmedlem
Kan det være fordi skilpadder er forbudt å holde i Norge? Da med unntak av de få som har disp til det....
Skrev jo at jeg hadde tillatelse. Må da være lov å ha en samtale om dem uansett...
jaaja, men nå var d nå egentli malawi tråden handlet om da..men tenkte det var lurt å nevne at jeg skulle ha dem i samme kar som skilpadder, da dette begrenser mulighetene mine en god del.
Når han har tilatelse til å ha skilpadder så synes jeg det blir veldig dumt å bare slette tråden. Det hadde gått an å kommet med et lite tips at man ikke hadde lov å skrive om skilpadder her i selve tråden, ikke bare slette ....
Og det er jo noe som er relevant å nevne når det er snakk om eventuelle nye fisker i akvariet.
Det var jo ikke direkte en tråd om skilpadder. Hadde blitt helt feil om han bare spurte om malawi var ok i karet uten å legge til at de skulle gå sammen med skilpadder. Det har jo en relevans for hva man svarer.
Min mening...
helt enig. jævli firkanta tenkt egentlig
Hadde spørsmålet heller vært om du kunne ha skilpadder sammen med fiskene, så ville det jo vært noe helt annet.

Og så må jeg jo bare beklage at jeg ikke sendte deg en privat melding istedenfor å spørre i tråden. Jeg ble bare så nysgjerrig da jeg vet lite om skilpadder. Hadde noen hvisket meg i øret at jeg heller burde det, så hadde jeg gjort det.

sorry
Hvis det var skilpadder i akvarie, så var det vel snakk om sump eller vannskilpadder.
Disse er totalforbudt i norge.
De som er allergiske kan søke om disp. for å ha skilpadde. Men da er det snakk om noen få utvalgte arter landskilpadder.

Man får ikke disp til å ha sump eller vannskilpadder. Husker jeg rett, så var det snakk om sumpskilpadder i denne tråden.
Plussmedlem
Som han skriver i første innlegget : Det ble noe skilpaddesnakk..
Altså var det flere med og pratet om det.

Når man har kvittert på at man skal følge retningslinjene for forumet så kan man ikke komme etter at man har brutt det og si at regelverket er firkantet.

Og skilpaddehold er da I UTGANGSPUNKTET ulovlig i Norge....

Ser at V.A har belyst det ytterligere...
var selfvølgelig sumpskilpadde i og med at de skulle gå i samme akvarie som fiskene da. Og alle skilpadder som har vert i norge siden 1974, med papirer er lovelige, uansett om det er sumpskilpadde eller land.
Og jeg sa ikke at lovverket var firkantet, men at posten ble slettet. Er stor forskjell på det mener jeg. Er helt enig i at reptiler skal være ulovlige. Er allt for mange som ville kjøpt en tøff slange, eller en liten, søt skilpaddebaby, som ikke har sjangs til å ta vare på dem. Kjenner til flere eksempler..
AF burde kanskje endre retningslinjene. Slik punkt 17 står er det umulig å håndheve det konsekvent og riktig, tror jeg.

Foreslår at dere forandrer det enten til a) at man må sende kopi av gyldige dokumenter til AFs moderator hvis man skal omtale skilpadder, eller b) at det ikke er lov å omtale skilpadder uansett om de er ulovlige eller ikke. (Eller c: at det er lov å omtale skilpadder uansett om de er ulovlige eller ikke.)

Slik som det er nå, må moderator gjette om tråden skal slettes eller ikke, og da er det uunngåelig at noen kommer til å føle seg urettferdig behandlet.

Retningslinjer skal ikke synge halvkvedede viser eller overlate alt til skjønn, det blir bare kleint for alle parter. Enten bør det overlates fullt og helt til skjønn (med andre ord ingen retningslinje i det hele tatt), eller så bør retningslinjen være mulig å følge noenlunde konsekvent i praksis.
hehe, ikke tenk på det, ikke godt å vite:P Fikk uansett svar på det jeg ville, så er takknemmelig for det=)

sessan
Og så må jeg jo bare beklage at jeg ikke sendte deg en privat melding istedenfor å spørre i tråden. Jeg ble bare så nysgjerrig da jeg vet lite om skilpadder. Hadde noen hvisket meg i øret at jeg heller burde det, så hadde jeg gjort det. :-( sorry :(
Om du vil ha mer informasjon om skilpadder, reptiler osv så er reptilfreaks.no en finfin side
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap