Filtrering

Hællæ!
Har fått tak i ett par brukte utvendige filtere, hva bør jeg ha i disse for å gjøre filtreringen optimal? det er en jbl 250 og amtop3337
Rotenon
Hællæ! Har fått tak i ett par brukte utvendige filtere, hva bør jeg ha i disse for å gjøre filtreringen optimal? det er en jbl 250 og amtop3337



Fint om noen kan hjelpe meg med rekkefølgen på kurvene med ringer/filter/bioballer osv skal nr 1 settes inn først eller sist, skal ballene ligge i bunnen? jeg fikk alt i en stor haug med deler derfor er jeg i tvil.
I am-topen skal det i bunn grov svamp, i midten skal det bioballer,makaroni osv. i øverste skal det filterwatt. 1 skal øverst På hver skuff skal det en gummiring, på stussen som går oppover.
Xolo
I am-topen skal det i bunn grov svamp, i midten skal det bioballer,makaroni osv. i øverste skal det filterwatt. 1 skal øverst :) På hver skuff skal det en gummiring, på stussen som går oppover.


Se der ja...da var det problemet løst. Takk for svar
Hei.Ikke for å forvirre men jeg har det omvendt.
Har i nederste makaroni/annet medie
imidten det samme,
og øverst har jeg bare et lite lag med makaroni og en grov svamp oppå der.Itilegg legger jeg et tynt lag vatt oppå der igjen som tar seg av de største partikklene som tetter filteret lett.Denne vatten byttes da veldig lett uten å måtte ta nedover i skuffene.
Vet ikke om dette er no fasit men rådet mitt kommer fra for det første så kjøpte jeg mitt første akvarie brukt av en som hadde drevet lenge og visste hva han snakka om.Der var det med et 3337 som det var oppsatt sånn.
Jeg har selv med tiden kjøpt og bruker nå både 3336,3337,3338 i mine kar og synes dette fungerer veldig bra,
pluss at jeg har en beskrivelse fra en av eskene som viser det stort sett sånn uten filtervatten da.
Ok håper du finner en god løsning.
Vil legge til at jeg har stabilt gode vannverdier.
Ja man kan selv bestemme filtermedie i alle skuffer men vannet filtreres fra bunn opp. I bruksanvisningen til am-top sto det i denne rekkefølgen Det er jo egentlig ett fett hvor man har hva. Bakteriekulturen merker jo ikke forskjell. Bare pass på så sand ikke har mulighet til og komme seg helt opp til selve motoren.
Ja sitter med bruksanvisningen i hånda og der er svampen øverst
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Ellingsgård
Reklame for plussmedlemskap