Filt i filteret?

hei kom akkurat inn døren fra hytte tur i helgen. gikk bort til akvariet og tittet inn. der var det begynt å gro store mengder av alger på glass og jeg fikk øye på en fisk som var slakk.
Så fikk jeg øye på at vannstrømmen fra pumpen var veldig liten. jeg åpnet filteret og så at filten som ligger på toppen var veldig tett. tok den ut skylte den i akvariet vann før jeg la den oppi igjen. Satte pumpa på igjen og så at vannstrømmen gikk fra god til noe godt til lite god. tok ut filten og delte den i to og la den reneste delen oppi . så nå har jeg ikke mye filt men vannstrømmen er mye bedre er det nødvendig med mye filt i filteret?

Hva er regentlikt hensikten til filten?

ps:

har originalt Juwel rio 125L har ikke gjort noe med filteret


MvH

Livar
Hei.Jeg har også noen juwel med hjørnefilter.Jeg har et tynt lag med vatt øverst for å samle opp det groveste.Denne filten er veldig kjapp å bytte istedet for å begynne å rote lenger nedover i filteret så ofte.Sparer rett og slett på filterene under så de ikke får så stor belastning.Når jeg får tett filt så må man bytte den med ny.Bakteriene sitter igjen nedover i filteret.Får kjøpt litt større poser av vatten så kan du bare ta små biter derfra.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap