Fluval U4 på ebay

der koster den 350. Noen som vet hvor mye kostnader som kommer i tillegg ??
Moms på 25% på verdier over 200,-
Hei,
Når jeg handler på E-bay og verdien er over 200,- ca 33$, så ber jeg seller å sette verdien på pakken til under 32$.
Da går den fint igjennom tollbehandling, vist ikke må du betale 25% moms på beløpet.
Terss
Hei, Når jeg handler på E-bay og verdien er over 200,- ca 33$, så ber jeg seller å sette verdien på pakken til under 32$. Da går den fint igjennom tollbehandling, vist ikke må du betale 25% moms på beløpet.



Takk for tipset ! Sender du da email til selgeren ja ...?
Altså 32 dollar ...
Hmm aldri bestilt noe der, har litt problemer med betalingsdelen
men finner vel ut av det etterhvert, syns sidene er virkelig rotete og uoversiktelig, iallefall de jeg blir linket videre til.
Plussmedlem
Fluval på Ebay blir ofte solgt fra USA, i såfall er det annen voltstyrke enn her. Har du sjekket det?

Du oppgir 2 forskjellige summer, 350.- NOK og USD 32.- Hva er riktig? Hvis vareprisen omregnet til norske kroner er under 200.- så er den momsfri. Er vareprisen OVER 200.- må du betale moms av varepris + frakt samt et gebyr (110.-?) for forenklet fortolling.
Når du betaler med paypal har du mulighet til å sende med en melding til selger, det er her du spør fint om de kan sette varens verdi under 32$ eller 20£, bruke det som man betaler i.
Med de valutaene som er nå, blir dette under 200 NOK.

Det er viktig at man sjekker at det er 230Volt utstyr man kjøper på ebay.
De treffene jeg fikk på Fluval U4 når det gjelder ebay var alle i USA og på 110Volt så da må du til med konverter og det lønner ikke seg.
Pumpe med frakt ca 96$ som blir ca 558,-

Jeg har brukt ebay mye di siste 5 årene og har bare positiv erfaring.
Min erfaring er at man sjelden man må betale moms på pakkene så lenge man kjøper fra Asia.
Handler man fra USA og Europa kan man av og til regne med at de setter faktiske verdier på pakken og man må betale moms og fortollingsgebyr.
milo
Fluval på Ebay blir ofte solgt fra USA, i såfall er det annen voltstyrke enn her. Har du sjekket det? Du oppgir 2 forskjellige summer, 350.- NOK og USD 32.- Hva er riktig? Hvis vareprisen omregnet til norske kroner er under 200.- så er den momsfri. Er vareprisen OVER 200.- må du betale moms av varepris + frakt samt et gebyr (110.-?) for forenklet fortolling.


350 nkr men fikk tips om at selger kan skrive den koster 32 usd på pakken for å unngå toll, om du leser over her i tråden ...
Hva vil det si med svakere volt styrke ? Denne selges/sendes i fra storbritania ift hva som blir oppgitt i allefall.
Terss
Når du betaler med paypal har du mulighet til å sende med en melding til selger, det er her du spør fint om de kan sette varens verdi under 32$ eller 20£, bruke det som man betaler i. Med de valutaene som er nå, blir dette under 200 NOK. Det er viktig at man sjekker at det er 230Volt utstyr man kjøper på ebay. De treffene jeg fikk på Fluval U4 når det gjelder ebay var alle i USA og på 110Volt så da må du til med konverter og det lønner ikke seg. Pumpe med frakt ca 96$ som blir ca 558,- Jeg har brukt ebay mye di siste 5 årene og har bare positiv erfaring. Min erfaring er at man sjelden man må betale moms på pakkene så lenge man kjøper fra Asia. Handler man fra USA og Europa kan man av og til regne med at de setter faktiske verdier på pakken og man må betale moms og fortollingsgebyr.


Da bør jeg altså sende en email til selger å sjekke at den er på 230 volt altså ?
Kan ikke se at det står noe om volt på produktet, det står fint lite egentlig. Kanskje jeg bare burde droppe det... Heisann det står litt mer enn jeg trodde .... heh ..

På linken her står det da visst helt nederst 230 volt gjør det ikke det da (ble litt usikker nå asså ..)
http://viewitem.eim.ebay.no/HAGEN-FLUVAL-U4-U-4-INTERNAL-AQUARIUM-FISH-TANK-FILTER/290462413107/item
Svakere voltstyrke vil si att du ikke kan koble den rett i en norsk stikkontakt.
De fleste fluval filtere som selges på ebay kommer fra England. Hvis du bestiller må du ha en adapter siden de ikke bruker standard euro kontakt. Noen tilfeller så sender de med en adapter som passer til vårt bruk.

Selv om den er litt billigere enn norske nettbutikker så sparer man ikke mange kroner.
Hvis du spør om de kan sette prisen til under 200 kroner for å unngå moms, kan toll vesenet ta stikk prøver ved at du må sende inn kvittering på betaling. Da må du plutselig betale moms.

Frakta kommer i tillegg til prisen rundt 100 lappen. Kan sikkert få prutet ned den billigste fraktmåten men da får man ikke sporing og forsikring. Spørs om de godkjenner det siden de vil ha bra feedback på varene de selger.

En annen måte å få den momsfritt til landet er at du kan spørre selger å selge til under 200,- og øke fraktprisen. Da får selger den totale summen de skal ha for frakt og vare.

Du får garanti når man handler på ebay, men da må du betale frakten til dem og du får en ny vare. Hvis den går på garantien selvfølgelig.

Jeg handler endel på ebay, men sjeldent varer over 200,- siden jeg ikke vil ta sjansen. Har skjedd at jeg måtte betale mer enn det kostet ved å kjøpe samme varen i Norge.

Vil ikke fraråde deg å handle. Ville bare gi deg litt info.
galaxy
[QUOTE=Terss]Når du betaler med paypal har du mulighet til å sende med en melding til selger, det er her du spør fint om de kan sette varens verdi under 32$ eller 20£, bruke det som man betaler i. Med de valutaene som er nå, blir dette under 200 NOK. Det er viktig at man sjekker at det er 230Volt utstyr man kjøper på ebay. De treffene jeg fikk på Fluval U4 når det gjelder ebay var alle i USA og på 110Volt så da må du til med konverter og det lønner ikke seg. Pumpe med frakt ca 96$ som blir ca 558,- Jeg har brukt ebay mye di siste 5 årene og har bare positiv erfaring. Min erfaring er at man sjelden man må betale moms på pakkene så lenge man kjøper fra Asia. Handler man fra USA og Europa kan man av og til regne med at de setter faktiske verdier på pakken og man må betale moms og fortollingsgebyr.


Da bør jeg altså sende en email til selger å sjekke at den er på 230 volt altså ?
Kan ikke se at det står noe om volt på produktet, det står fint lite egentlig. Kanskje jeg bare burde droppe det... Heisann det står litt mer enn jeg trodde .... heh ..

På linken her står det da visst helt nederst 230 volt gjør det ikke det da (ble litt usikker nå asså ..)
http://viewitem.eim.ebay.no/HAGEN-FLUVAL-U4-U-4-INTERNAL-AQUARIUM-FISH-TANK-FILTER/290462413107/item

Ser du har brukt ebay.no som søkemonitor, jeg vil anbefale deg og bruke ebay.com og ebay.co.uk.
Min erfaring er at dette funker bedre, men det kan være andre med motsatte erfaringer.

Den pumpen du linket til fant jeg på følgende : http://www.ebay.co.uk/itm/HAGEN-FLUVAL-U2-U-2-INTERNAL-AQUARIUM-FISH-TANK-FILTER-/300454241270?pt=UK_Pet_Supplies_Fish&hash=item45f477e3f6

Her koster pumpen ca 21.75£ som er ca 202,- NOK frakt på ca 10£ ca 93,- NOK
Får du seller til å sette 20£ på pakken slipper du moms.

Den er på 230Volt 50Hz som passer for Norge men du må ha et UK/EU adapter som du får her i Norge eller du kan kjøpe det på ebay, se link
Norge: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161194121
Ebay: http://www.ebay.com/itm/Universal-AU-US-UK-EU-AC-Power-Plug-Travel-Adapter-/160448173995?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item255b74d7ab

Du må bare tenke på at varer som blir bestilt fra Asia bruker som regel fra 3 til 5 uker før de når frem til deg.
Varer fra USA og UK har jeg fått fra 7 til 14 dager.

Når det gjelder stikkprøve kontroll på postpakker inn til Norge, er min erfaring at så lenge varen sin verdi har en viss troverdighet kommer den gjennom.
Men man bør ta høyde for at det tilkommer moms og fortollingsgebyr.

Dette mine erfaringer som en flittig Ebay handler i over 5år.
Det der er fluval U2, han vil ha fluval U4 :p
eis
De fleste fluval filtere som selges på ebay kommer fra England. Hvis du bestiller må du ha en adapter siden de ikke bruker standard euro kontakt. Noen tilfeller så sender de med en adapter som passer til vårt bruk. Selv om den er litt billigere enn norske nettbutikker så sparer man ikke mange kroner. Hvis du spør om de kan sette prisen til under 200 kroner for å unngå moms, kan toll vesenet ta stikk prøver ved at du må sende inn kvittering på betaling. Da må du plutselig betale moms. Frakta kommer i tillegg til prisen rundt 100 lappen. Kan sikkert få prutet ned den billigste fraktmåten men da får man ikke sporing og forsikring. Spørs om de godkjenner det siden de vil ha bra feedback på varene de selger. En annen måte å få den momsfritt til landet er at du kan spørre selger å selge til under 200,- og øke fraktprisen. Da får selger den totale summen de skal ha for frakt og vare. Du får garanti når man handler på ebay, men da må du betale frakten til dem og du får en ny vare. Hvis den går på garantien selvfølgelig. Jeg handler endel på ebay, men sjeldent varer over 200,- siden jeg ikke vil ta sjansen. Har skjedd at jeg måtte betale mer enn det kostet ved å kjøpe samme varen i Norge. Vil ikke fraråde deg å handle. Ville bare gi deg litt info.


Takker for all info

Fant bare ut at det rimeligste i Norge er 800 med frakt for en slik pumpe, så tenkte det ble da IKKE mere siden den kostet 350 på ebay.

Er ikke særlig erfaren med bestilling på nett i fra utlandet, .. jo bestilte 3 par nike sko engang (eh kopi) og betalte ikke noe annet enn frakt .... etter hva jeg kan huske

Ang konverter så blir det jo et tillegg om det ikke legges ved ...

Tenkte skulle spare litt penger, syns det ble så mye utgifter på akvariene med planter og fisker som dør og lys og annet og pumper som ikke virker som de skal men så er da pumpe viktig investering !!


Konverter kan du jo kjøpe på ebay med det samme, koster ikke mange kronene.
Hvis du da skal kjøpe filteret der da.

eis
Konverter kan du jo kjøpe på ebay med det samme, koster ikke mange kronene. Hvis du da skal kjøpe filteret der da.


Takk Får se .

Når jeg går inn på tollvesenets sine sider så virker det som om mye er tollfritt, men momsbelagt .....

http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564
Det er riktig, det er mange som blander de begrepene dessverre. Det er få varer det er toll på (alkohol, klær og litt til). Moms på 25% må man imidlertid beale på det aller meste som importeres når verdien overstiger 200,- (et unntak er bøker). Du skal da betale 25% av verdien på vare+porto, i tillegg til et gebyr som vel ligger rundt 120,-. Mange butikker trekker imidlertid fra mva for landet varen sendes fra.
eis
Det der er fluval U2, han vil ha fluval U4 :p


Ser jeg bommet på den, U4 er en god del dyrer [URL=http://www.ebay.co.uk/itm/FLUVAL-U4-INTERNAL-AQUARIUM-FISH-TANK-FILTER-4-/270351411792?pt=UK_Pet_Supplies_Fish&hash=item3ef2332a50][/URL]

Det blir nærmere 493,- med frakt.
Er fluval lydløs ??
ER FLUVAL LYDLØS eller murrer den litt ... må si eheim 2224 høres ikke, heller ikke juvelpumpen, godt å ha det stillt inne ..... så da lurer jeg har enda ikke skaffe meg denne pumpen ... gruer meg egentlig litt til å få en svart klump i hjørnet av akvariet, men den pumpen jeg har er ikke effektiv nok ...
Hvorfor ikke se etter en brukt pumpe i rubrikk annonsene?
har sett men ikke funnet den jeg ønsket på daværende tidspunkt.
men kan anbefale http://www.aquamanias.no for bra pris, der koster denne kr 649,-
Fluval U4
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap