Hvor lenge kan akvariumfisk være i pose frfa butikk? garanti?

Hei.
Kjøpte meg idag 6 guppyer, 2 stk prakt botia til, 2 stk kuhli ål til meg selv.
Så skulle jeg kjøpe med en black ghost til min svoger.

Spurte hvor lenge fiskene kunne være i posen , for jeg har 2 timer og kjøre hjem fra dyrebutikken, fikk til svar 8-10 timer!

Jeg dro hjem og brukte 3 og 40 minutt på turen..

Kom hjem så var black ghost og kuhli ålene døde!

Hva skal jeg gjøre?
Ringe klage?
Hvordan oppbevarte du posene?

Kan det være at posene ble for kalde?
Hele veien hjem så var bilen 24 grader innvending, (air condition)..

Og synes det er rart at alle guppyene og prakt botiaen overlevde og ikke de.
jeg aner ikke jeg, men synes det er så veldig rart at de skulle dø og ike de andre når de sto ved siden av hverandre..
posene stod godt og behagelig i setet..
Det kan likevel ha blitt for ujevn temperatur om posene ikke var beskyttet mot temperaturendringer.

Anbefaler å bruke en kjølebag eller en isoporkasse ved transport av fiskeposer. Om det er kaldt, så bruker jeg en brusflaske med 40 grader varmt vann i, og setter denne midt blandt posene, slik at temperaturen ikke synker for mye.
Om dette er garantisak eller ikke kan jeg ikke svare på. Jeg kan heller ikke svare deg på hvorfor fiskene døde, men du burde nok ta dette opp med butikken. De kan jo ikke akkurat si at du har hatt dem i posen for lenge, siden de sa at du kunne ha dem der i opptil 10 timer.

Ble posene pakket inn skikkelig?
Det er bare å ringe butikken og spørre, de klarer nok å gi bedre svar enn oss på AF. Vi vet jo ikke hvordan butikken arbeider
Ringte og fikk igjen nye fisker
de skjønte ikke hvorfor noen av dem døde og det gjorde heller ikke jeg, men skulle få nye
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap