Bb kar?

Hei. Jeg har en 45 liter med bar glassbunn. Bør jeg ha sand i karet? Er det lettere for sykdom?

Kan jeg bare ta sanden rett oppi vannet, og deretter putte fiskene oppi?
Hei, jeg ville helst ikke bare puttet oppi sanden med engang med fylt akvarium, Da vannet VELDIG uklart (Hvis du har kjøpt ny sand) , For når du bare løfter en pose med sand, kan du jo tenkte deg alle de små sandkornene som gnikker inntil hverandre da blir det veldig mye støv, Men har du kjøpt brukt sand anbefaler jeg deg å vaske den grundig, Men det du kan gjøre hvis du har kjøpt ny sand er å ta ut alt vannet i akvarie ditt og la ca 1-3 bøtter med vann være igjen(Kommer ann på hvor stort akvarie) Så heller du oppi sanden og rører litt rundt i sanden sånn at alt støvet og sånt kommer ut, Etter det tar du bare en slange og suger ut det uklare vannet, deretter kan du putte oppi nytt vann .. Det blir ganske vanskelig , Men du kan jo sikkert prøve å bare putte sanden oppi, Hvis vannet blir veldig uklart kan du jo bytte 1 bøtte vann hverdag
Den "berømte" Biltema-sanden støver ikke, og kan bare helles rett oppi karet...

BB-tankt brukes vel mest til oppfôring av yngel, der det fores mye, og slamsuges daglig.
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap