Vil mine stakkar fisker tåle varmekur mot prikker?
Ganske fortvilet nå, stort utbrudd av hvitprikk i 160 literen. Masse fine fisker, som nå er overdrysset av prikker
Jeg tror jeg prøver varmekuren, men forstår det slik at enkelte arter ikke overlever en varmekur?
Jeg har følgende, hva er deres erfaringer med disse fiskene og varmekur, ?
kardinaltetra
dolkestikk tetra
dverggurami
flekket pansermalle
metallpansermalle
ottoer
kuhlii ål
anzistruser
eplesnegler.
Kan jeg sette termostat på 33, og håpe på at det hjelper?
Og bør jeg da slamsuge først?
Jeg tror jeg prøver varmekuren, men forstår det slik at enkelte arter ikke overlever en varmekur?
Jeg har følgende, hva er deres erfaringer med disse fiskene og varmekur, ?
kardinaltetra
dolkestikk tetra
dverggurami
flekket pansermalle
metallpansermalle
ottoer
kuhlii ål
anzistruser
eplesnegler.
Kan jeg sette termostat på 33, og håpe på at det hjelper?
Og bør jeg da slamsuge først?
Postet 02.02.12 kl 15:36
Postet 02.02.12 kl 15:45
Postet 02.02.12 kl 15:47
HYSJ !!!!! du må ikke si salt !! da får du kjeft her inne hehe.
Coryer skal ikke ha salt. Ellers så hadde jeg nok kanskje villet saltet litt jeg også.
Nå er 40% vann byttet ut, og varmekolben stillt opp til 33. har også satt inn en ekstra varmekolbe.
Håper dette går bra
Skulle gjerne fjernet de som er mest prikkete, det er dolkestikkene. Men jeg klarer ikke fange de mellom planter og røtter.
Coryer skal ikke ha salt. Ellers så hadde jeg nok kanskje villet saltet litt jeg også.
Nå er 40% vann byttet ut, og varmekolben stillt opp til 33. har også satt inn en ekstra varmekolbe.
Håper dette går bra
Skulle gjerne fjernet de som er mest prikkete, det er dolkestikkene. Men jeg klarer ikke fange de mellom planter og røtter.
Postet 02.02.12 kl 16:43
Postet 02.02.12 kl 17:03
Postet 02.02.12 kl 19:36
Det som evt. dreper fisken er mangel på oksygen. Varmt vann inneholder mindre oksygen. Derfor må du sørge for ekstra lufting, enten med å sette pumpa til å røre opp overfalten, eller bruke brusestein.
Ta gjerne en grundig slamsuging og vannbytte. Da får du fjernet mye parasitter. Så skrur du opp varmekolben til 32,2 - 33 grader. La det være over 32,2 grader i minst 48 timer.
Ta gjerne en grundig slamsuging og vannbytte. Da får du fjernet mye parasitter. Så skrur du opp varmekolben til 32,2 - 33 grader. La det være over 32,2 grader i minst 48 timer.
Postet 02.02.12 kl 19:45
Postet 02.02.12 kl 20:11