Syke dvergguramier fra akvariemagasinet

Jeg kjøpte et guramipar for kr 330,- på Akvariemagsinet om fredagen. Har hatt de i et karantene kar. De var veldig stresset da jeg fikk de, dagen etterpå lå nesten livløse på bunnen. Har prøvd å gi de medisiner (Esha 2000 + Exit) uten tegn på bedring. Jeg må nok avlive fiskene snart hvis de ikke viser tegn til bedring.

Ringte akvariemagasinet, som overhode ikke ville ta noe ansvar. Er det ikke vanlig at en får ny fisk/pengene tilbake når slike ting skjer?

Hvordan er størrelse, filter, vannverdier osv i karantenekaret ditt?
Akvariemagasinet er og blir det samme. Masse info om kundebehandling om dem her på AF.
Beklager at fiskene dine er skrale. Prøv for sikkerhets skyld vannbytte.
Hunnen døde og hannen måtte avlives. Jeg er nå ganske sikker på at fiskene døde av chilodonella. Hadde også 2 nye guppy hunner som fødte i karantenekaret, det var medisiner i vannet så jeg regnet med at gikk bra å flytte yngelen. Nå har jeg fått parasitter i yngelkaret. Begynner å få kontroll over situasjonen med Esha Exit. Kjipe greier.

I dag kjøpte jeg 2 flotte dvergguramier fra Oslo Zoo Senter. De koster bare kr 65,- pr stykk er av mye bedre kvalitet. De har allerede slått seg til ro i karantenekaret, og spist en del mygglarver. Fiskene ser ut til å være i toppform. Oslo Zoo Senter kan anbefales. Jeg synes de har god kundebehandling.
Opplevde noko av det same. Kjøpte fem perlegurami på Akvariemagasinet. Etter fire dagar var samtlige døde. Ei stim med kardinaltetra og ei stim med øksefisk var upåverka. Tok med vannprøve til Akvariemagasinet som målte fine vannverdiar (NH3, NO2 og NO3). Deretter sa dei at dei skulle ta fleire testar og kome tilbake til meg. Har purra to gonger på telefon men ikkje fått tilbakemelding.

Kjøpte deretter fem nye perlegurami hjå Oslo Zoo Senter og desse er (sjølvsagt) i fin form Heng meg også på EinarB og gir skryt til Oslo Zoo Senter for kjempegod kundebehandling!

Akvariemagasinet er "magazina non grata" for meg frametter!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap