Vil jeg få lek på cory i et selskapskar?

Hva er sjangsene for å få cory i lek i et selskapskar?

Har 2 praktbotia, 2 otto og 8 rødmunntetra i tillegg til 5 cory. Karet er 160 l.
MajRenate
Hva er sjangsene for å få cory i lek i et selskapskar? Har 2 praktbotia, 2 otto og 8 rødmunntetra i tillegg til 5 cory. Karet er 160 l.


Hva slags cory har du?
Det er mye mulig å få lek på cory i selskapskar (kommer kanksje litt ann på type cory)
I dag har jeg fått egg på glasset.
Men problemet i et selskapskar er at de aller fleste fisker synes egg og yngel er snadder, så store deler av egg og yngel kan gå tapt.
Triliniatus

Frykter botiaene er største fienden.
Du skal nok ikke se bort ifra det. Her hos meg velger jeg å la naturen gå sin gang, og eventuelle yngel som vokser opp annser jeg som en "bonus".
Men hvis du har veldig lyst på yngel så bør du følge med om de leker. Så flytter du bare eggene ut av akvariet. Du kan ha de i en 2l isboks til de er store nok til å flytte tilbake til akvariet
Sabrina M
Du skal nok ikke se bort ifra det. Her hos meg velger jeg å la naturen gå sin gang, og eventuelle yngel som vokser opp annser jeg som en "bonus". Men hvis du har veldig lyst på yngel så bør du følge med om de leker. Så flytter du bare eggene ut av akvariet. Du kan ha de i en 2l isboks til de er store nok til å flytte tilbake til akvariet :)


Har brukt å gjort det sånn med det andre karet mitt, har ikke plukket ut yngel der heller. Kjempegøy når yngel vokser opp uten hjelp utenfra Men takk for tipset ang isboks. (varmekolbe/pumpe?)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap