Vil kirsebær/sakurareker spise egg?

Skal mest sannsynlig snart kjøpe en 30 liter, og jeg tenkte da å ha klovnekilli å prøve meg på oppdrett på dem. Kunne også gjerne tenkt meg å ha hatt kirsebær eller sakurareker, men da lurer jeg på om de spiser egg? klovnekilliegg er jo også veldig små, og jeg mener å ha lest ett sted at reker spiser egg? Noen steder står det også at rekene bare rensker eggene så det blir mindre sjanse for sopp og sånn, men hva er riktig? noen som har erfaring med dette?
Plussmedlem
Har reker sammen med leksgrupper av cory, i klekkeboksene til coryegg og sammen med yngelen. Aldri opplevd noe annet enn at de kun spiser det som alt er dødt eller dårlig...
Okey, kanskje jeg skal prøve det da Flere som har erfaring med det?
Kirsebærrekene pusser soppen bort fra eggene, og de spiser døde/dårlige egg
Ser det i karene her også
Ville vært mer bekymret for at killiene vil spise rekene
Mine Sakurareker spiser heller ikke coryegg ,men har ingen erfaring når det gjelder Killi-egg. Ville tro de ikke spiste de heller og de lar jo være å spise nyfødte rekebabyer,så tror nok det er rimelig tryggt.
Stine Sofie
Ville vært mer bekymret for at killiene vil spise rekene ;-)


Har lest at det er mange som har gode erfaringer med reker og klovnekilli ihvertfall, så jeg tenkte at det gikk greit :P Men nå ble jeg usikker... :/ Takk for alle svarene forresten!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Søyland
Reklame for plussmedlemskap