Passer det med reker her?

Har litt lyst på reker i akvariet mitt. Både fordi det finnes så mange fine, og for å ha noen som ordner opp i javamosen min (har dette noe for seg?).

I akvariet går fem ancistrus, mange ungfisk av L201, kardinaltetra og noen corydoras.

GH: 3
PH: 6,5

Kan jeg ha reker? Hvilke?
Kardinaltetra kan nok ta litt reker, men hvis de har nok mose å skjule seg i kan det gå bra.

Jeg hadde selv kirsebærreker sammen med glødebåndstetra, og det ble flere reker etterhvert. Det negative er at rekene vil holde seg i skjul hele tiden av redsel for fiskene, så du vil se lite til dem.

Kirsebærreke er en rimelig og hardfør reke du kan begynne med. Det eneste er at de skal ha Gh på 4+.

Reker er gøy, så anbefaler absolutt å begynne med det Lykke til
Ah, takk for svar!

Såååå mye mose har jeg jo ikke, så tror ikke jeg tar sjansen da. Og ghen kommer nok ikke til å økes heller.
fuzz
Ah, takk for svar! Såååå mye mose har jeg jo ikke, så tror ikke jeg tar sjansen da. Og ghen kommer nok ikke til å økes heller.

Jeg har kirsebærreker! De har overlevd sammen med guppy, sebrafisk OG praktbotia(!!). Har liiite med planter, men har to kokosnøtthuler hvor de bor Flyttet praktbotiaen, ble litt mer sosiale. Virkelig gøy med reker. I dette karet mitt skal fiskene bare få dø ut, så skal det bli kun reker har jeg tenkt
Sorry as men dette vil nok ikke gå da reker skal ha en Temp på Ca 22 å hypancistrus på Ca 27.

Men det med GH hørte jeg av en av de største i verden å han sa at reker liker en GH på1-4.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap