Få høyere gh?

jeg har for tiden 4 i GH men må ha MINST 9.

er det noe jeg kan gjøre for å få høyere GH???
Allerede en tråd om dette litt lengre ned på siden.
Sjekk her
Tennessee
Allerede en tråd om dette litt lengre ned på siden. Sjekk [URLBLOCK1]

takk for svar men det hjelp meg ikke så veldig mye...

men skeiv feil i forrige innlegg, GH'en må være på ca 13
Har selv 2 Guppy kar hvor jeg enkelt og greit øker GH til 12 med Noraq sin GH/TH+.
Enten dette eller gips.
Foretrekker selv Noraq sin da jeg vet mengden jeg må ha for å få ønsket GH.
Tennessee
Har selv 2 Guppy kar hvor jeg enkelt og greit øker GH til 12 med Noraq sin GH/TH+. Enten dette eller gips. Foretrekker selv Noraq sin da jeg vet mengden jeg må ha for å få ønsket GH.

ok, takk for svar
når det gjelder dette "produktet", må jeg ha oppi dette hver gang jeg bytter vann?
skal bli malawi kar
Det har ikke vært nødvendig i de 2 karene jeg bruker det i. Det minste som jeg tar vannbytte på 2 ganger i uken, holder det med tilførsel hver 14 dag. Det største karet hvor jeg tar vannbytte en gang i uken holder det med ca. hver 3'de uke.
Dette vil nok variere noe, så det må du nesten prøve deg frem til.
Fast måling av Gh er greit. Iallefall til den er stabil blitt på det du ønsker.
Tennessee
Det har ikke vært nødvendig i de 2 karene jeg bruker det i. Det minste som jeg tar vannbytte på 2 ganger i uken, holder det med tilførsel hver 14 dag. Det største karet hvor jeg tar vannbytte en gang i uken holder det med ca. hver 3'de uke. Dette vil nok variere noe, så det må du nesten prøve deg frem til. Fast måling av Gh er greit. Iallefall til den er stabil blitt på det du ønsker.

ok, nei men tror jeg bare lar den være på 4 nå. eller tok JBL sin GH test i dag er det sånn at hvis du bruker 4 dråper fra den er rød til den blir grønn så har du 4 i GH eller er det noe annet som blir riktig hvis du kjønte noe av dette???

har aldri tatt GH test i akvariet mitt før og har aldri hatt noe problem med fiskene av den grunn.
har hatt:
kardinaltetra
guppy
praktbotia
prinsessen av burundi
jeger snegle
dverg gurami
marmorgurami
kuhlii-ål
corydoras panda
sverddragere
SAE
og noen andre som jeg ikke husker akkurat nå og som sakt, aldri hatt problemer med de
Bruker selv et annet merke for måling av GH, men fremgangsmåten høres lik ut ja. Telle antall dråper som trengs for å få riktig farge.

Når det gjelder listen der så kan jeg si med en gang at Guppy ønsker en GH mellom 9 og 19. Altså over dobbelt så hardt vann enn hva du har nå som et minimum, men disse har du kanskje ikke mer, eller er i andre kar med høyere GH?

Tennessee
Bruker selv et annet merke for måling av GH, men fremgangsmåten høres lik ut ja. Telle antall dråper som trengs for å få riktig farge. Når det gjelder listen der så kan jeg si med en gang at Guppy ønsker en GH mellom 9 og 19. Altså over dobbelt så hardt vann enn hva du har nå som et minimum, men disse har du kanskje ikke mer, eller er i andre kar med høyere GH?

nei, har kvittet meg med disse for en god stund tilbake, men disse syntes å like seg. da de spiste som de skulle
ynglet som bare det
pustet som de skulle(de sto ikke å gapte etter luft eller noe)
kjempe klare farger osv...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap