Kampfisken jager mine nye neontetra! :(

Har en halvt år gammel kampfisk. Han har bodd alene helt siden jeg fikk han, og i dag gikk jeg til anskaffelse av 6 små neontetra. Problemet er at kampfisken min jager de og prøver å nappe etter dem! Fikk høre (og har lest) at neontetraen går fint sammen med kampfisk. Hvorfor skjer dette? Har kampfisken min bestemt seg for at hele akvariumet er hans? (Akvariet er 60 liter.)

Og så en annen ting. Jeg synes kampfisken er blitt så blass i fargen, spesielt rundt hodet og i buken. Det er ingen prikker, men rett og slett fargen som har falmet. Hva er galt? Vannet er 25 grader. Kan det være jeg som ikke har skiftet vann ofte nok? Har ikke testsett til vannet, kanskje det jeg må kjøpe for å finne ut hva det kan være?

Takk for svar
Kampfisker kan variere veldig, noen er aggressive og noen er ikke. Sånn er det bare Hvorfor kampfisken er blass i fargen vet jeg ikke, men hvis du ikke har testsett til vannet så burde du kjøpe deg det og få testet vannet ja, det kan godt hende at det er feil vannverdier.
Som nevnt så kan kampfisker variere veldig. Noen er rolige og har ikke noe imot andre, mens andre vil bare være alene. En annen ting er at jeg mener å ha hørt at den kan være teretoriell. Kanskje du skulle prøve å ha ham ut, ommøblere litt i karet og forsøke igjen. Om dette ikke funker så hadde jeg vudert å flytte enten kampfisken eller neontetraene for godt (:
Tilfeldig bekjentskap
© geir kristian teigland
Reklame for plussmedlemskap