Sand fra biltema?

Jeg har startet opp et lite akvarie hvor jeg skal ha reker og klovne killi, og tenkte jeg skulle ha en lys sandbunn og javamose. I dag var jeg innom dyrebutikken, men de hadde ikke akvariesand. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne kjøpe sand på biltema, og vil forsikre meg om at dette er trygt. Er det ikke noe spesielt med akvariesand, eller er det samme hvilke sand eller grus man bruker i et akvarie? Jeg har alltid skylt akvariegrusen godt, men tror det kan bli vanskelig med sand. Er det å anbefale at man skylder sanden også, og hvordan får man til det uten at alt fyker utover?
Inaktiv bruker
Bruk denne sanden, den er veldig bra og helt harmløs.
175425 Grovkornet, størrelse 0,2–1,0 mm 64,90 kr
Kjøp den groveste biltemasanden som er til akvarie ( vær NØYE med at det står til akvarie på posen!) Mener nr slutter på 25. Denne trenger ikke vaskes før bruk
Okei! Tusen takk folkens! Jeg visste ikke at de hadde egen akvariesand på biltema. De har det meste de!
Biltemasanden som anbefales ovenfor er helt trygg, ja. Det er ikke noe stort poeng i å skylle den, men litt hjelper det dog. Det du da kan gjøre er å fylle sand i en bøtte i dusjen, og fylle den med vann mens du rører rundt med hånden. Så tømmer du ut vannet. Og gjentar hvis du føler behov for det. Selv om sanden virker mikroskopisk holder den seg godt nede i bøtten likevel

Dine innbyggere krever ikke sand, og da ville eg ikke hatt det i karet. Biltemasand er en drøm å slamsuge, og alt ser rent og pent ut. Men på sikt bedrar skinnet; mye dritt vil samles under sandbunnen. Derfor foretrekker eg engelsk sjøsten/elvegrus der sand ikke er et "krav".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap