Temp

hei har et malwi kar og har tempen på 30 går det tenkte og få regntid har tatt vann bytte og men vill di lekke di den temp? tenkte og gjøre det så naturlig som mulig=) kan dere gi litt fakta om sjøen i malwi?
vet ikke om det står nyttig informasjon men er hvert et forsøk
Hvilken malawi har du ? 30 grader er jo svært høyt da
Jeg har mine i 25 grader, og trigger lek på de med kaldtvannsbytte som senker temp med 3-4 grader. Minnes å huske at desember måned er den naturlige regntiden i denne regionen, men skal ikke banne på om jeg har rett
Inaktiv bruker
2012
hei har et malwi kar og har tempen på 30 går det tenkte og få regntid har tatt vann bytte og men vill di lekke di den temp? tenkte og gjøre det så naturlig som mulig=) kan dere gi litt fakta om sjøen i malwi?

Drepte ikke du guramiene dine på 34 grader i går "Tommy"?
Hongi og white tail acei
hei har 1 han og 2 hunner av hongi ser at den enne hunne driver og rister seg mot den andre hunnen hva er dette for noe? også leste jeg på nette at white tai acei
er sesong lek sånd ca leker di da? tempen i vannet er 28 og ser at den ene hunne ser ut som hann i nesten samme farge bare i lilla=) er hunn klar for lek? + den andre hunne den er brun er den og klar for lek? åsen ser man forskjell på hann og hunn av di?=) hilsen tommy=) ser hatt den ene hunne får striper når den ser den andre hunne hva er det for noe + at di snurrer runt begge hunnene og vibrerer?
Temp
tempen er satt ned på 27 nå på kvelden
=)
håper på flere tips fra folk som kan noe når og hva som skjer i regntiden der nede i malwi åsen er vår og sommer temp der og åsen er tempen der nede nå?
Hei.

Litt info jeg har hentet fra diverse Malawi ciklide bøker jeg har:

Vanntemperaturen i Malawisjøen varierer gjennom året.
Under tørketiden (juni-august) kan den være nede i 20 grader og i lune viker kan den i regntiden (november-april) nå opp i 30 grader.

Man skal ikke teste malawiciklidenes temperaturtoleranse i akvarium, men man bør holde temperaturen mellom 23 og 26 grader.

Fiskenes oksygenbehov øker dramatisk når temperaturen i vannet overstiger 29 grader.

Mat fiskene godt over en periode og ta ett kraftig vannbytte så kommer nok fiskene til å leke
Hongi og white tail acei
hongi hunnene di drivere og snurrer runt begge hunnene og vibrerer? ser hatt hann i White tail acei retter ut finnene sine og vibrerer hva er dette? og ser at han har mer striper i draken eller hva eg skal si åsen ser man at hunne av den og hongi er klare for egg ?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap