Ancistrus 'oppdrettsvariant' i malawi kar?

skal få hjem en 250L i helgen(skal bli malawi kar), og driver og vurderer ancistrus 'oppdrettsvarient' som bunnfisk i malawi karet. blir i såfall 1stk stor hanne, 1 stk liten hunn (5-6cm øyemål) og 1stk stor albino longfinn hunne.(den på forum bildet mitt)

hva anbefaler dere meg å gjøre?
putte de i malawi karet? eller har dere tips til en annen bunn fisk/malle som passer godt i malawi kar?

tror nok det skal gå greit med Ancistrus sp oppdrettsvariant ja.
Aquagal
tror nok det skal gå greit med Ancistrus sp oppdrettsvariant ja.

ok, takk for svar
Det pleier å gå greit, men den minste hunnen din kan få et problem om malawiene er av litt størrelse. Pass på å ha mye skjulesteder...
Sissimor
Det pleier å gå greit, men den minste hunnen din kan få et problem om malawiene er av litt størrelse. Pass på å ha mye skjulesteder...

den minste hunnen får sikkert låv å bo i 405L ei stund til til hun blir større(mamma og pappa sitt kar)

skal muligens hente en del kalkstein om noen dager så skal få bygget meg godt med huler;D
Mine ancistruser har sluttet å yngle etter at jeg laget et Malawi kar. Leker nå med tanken på å flytte de over i 70 literen og ha Malawi yngel og de voksene ancistrusene sammen der

Lykke til

Trine Hellstrøm
Mine ancistruser har sluttet å yngle etter at jeg laget et Malawi kar. Leker nå med tanken på å flytte de over i 70 literen og ha Malawi yngel og de voksene ancistrusene sammen der :) Lykke til ;)

takk
har den samme tanken jeg også
250L skal bli malawi kar med malawi og 3 stk voksne ancistrus, og 75L min blir yngel kar til malawi sorter og evnt. ancistrus hvis det blir yngel på disse etter hvert
Ph
Hallo
Har du sett etter hva slags vann de nevnte fiskene trenger maiawin liker en ph på 8.0-8.5.

jojj
jojj
Hallo Har du sett etter hva slags vann de nevnte fiskene trenger maiawin liker en ph på 8.0-8.5. jojj

ja, vet det, men vet om mange som bruker ancistrus oppdrettsvariant i malawi kar så ble det
Ph
Ikke mye hensyn til fiskens krav her skjønner jeg......

jojj
jojj
Ikke mye hensyn til fiskens krav her skjønner jeg...... jojj

jo, jeg tar hensyn til de!
du ser jo ovenfor at det er flere som sier det går bra og jeg kjenner flere/vet av flere som gjøre dette uten problemer og fisken trives!
du er den eneste som jeg vet om som sier at dette ikke går bra...
Ph
Jeg sier ikke at det ikke går, men jeg mener man skal ha fisk som stiller like krav. Å si at fisken trives blir litt feil mange har problemer med til å få til yngel i malawi karet. Å en ting til det er mye som går men som ikke er så bra. Så du mener man skal bare overse det som står om fiskens krav til å ha det bra. Da kan man legge ned hel fiske basen for det er ikke så nøye like vell.

jojj
jojj
Jeg sier ikke at det ikke går, men jeg mener man skal ha fisk som stiller like krav. Å si at fisken trives blir litt feil mange har problemer med til å få til yngel i malawi karet. Å en ting til det er mye som går men som ikke er så bra. Så du mener man skal bare overse det som står om fiskens krav til å ha det bra. Da kan man legge ned hel fiske basen for det er ikke så nøye like vell. jojj

jeg sier ikke at man ikke skal bry seg om fiskenes krav!
og jeg ha ikke planer og og ha yngle på ancistrusene...
og jeg har 7.5 i PH så dette skal gå bra for både ancistrusene og malawi'ene
Ph
guramijenta
[QUOTE=jojj]Jeg sier ikke at det ikke går, men jeg mener man skal ha fisk som stiller like krav. Å si at fisken trives blir litt feil mange har problemer med til å få til yngel i malawi karet. Å en ting til det er mye som går men som ikke er så bra. Så du mener man skal bare overse det som står om fiskens krav til å ha det bra. Da kan man legge ned hel fiske basen for det er ikke så nøye like vell. jojj

jeg sier ikke at man ikke skal bry seg om fiskenes krav!
og jeg ha ikke planer og og ha yngle på ancistrusene...
og jeg har 7.5 i PH så dette skal gå bra for både ancistrusene og malawi'ene
Ph
Vis du bryr deg så ha kun fisk med samme krav. Vi stopper der du har bestemt deg så tut å kjør.

jojj
jojj
Vis du bryr deg så ha kun fisk med samme krav. Vi stopper der du har bestemt deg så tut å kjør. jojj

ja, jeg ender på å ha ancistrusene i malawi karet!
Det som imponerer mest i denne tråden er siteringen!

Lykke til med fiskene
Hei

Har sett på hvilken PH ancistrus sp oppdr. liker og det er mellom 6-8.

Hvilken malawi er det du kunne tenke deg da?

Der er noen som kan gå i PH 7,5.

Sånn ellers så vil jeg tro at ancistus og malawi vil gå fint sammen tenker da på i forhold til oppførsel.
Janne
Det som imponerer mest i denne tråden er siteringen! Lykke til med fiskene ;-)

ja:P

tusen takk
Tilfeldig bekjentskap
© Humunuku
Reklame for plussmedlemskap