Bakgrunn i 60l

Har lyst på en fin bakgrunnn til mitt 60l..

MEN

når jeg ser i butikkene så koster de FLESK.. Jeg tenker her på 3d bakgrunn og ikke de "filmene" man klistrer på glasset

Finnes det noen billigere alternativer som man IKKE må lage selv?
Hei

Alt er relativt, men jeg synes btn slimline er forholdsvis rimelige. Bygger ikke så mye heller. Du finner disse på f.eks webzoo eller akvariebutikken.dk

Men du har kanskje vurdert disse alt....
takk for tipset.

Har ikke vurdert slimline så skal sette meg litt inn i det de har på akvariebutikken.dk

en 60 liter er så liten i utgangspunktet at etter min mening bør man ikke ha noe annet enn slim line bakgrunn. Ellers så tar det opp for masse av plassen i akvariet. jeg har slimline bakgrunn, og er veldig fornøyd, synes den er pen, og naturlig, og tar ikke masse plass.

Men anbefaler å silikonere den godt fast rundt alle sidene, slik at ikke fisk kan svømme bak.
Hos AquaristikShop i Tyskland får du tre forskjellige 60x30 cm bakgrunner i skikkelig 3D til en billig penge, etter at tysk moms er fratrukket så tror jeg alle kommer under norsk tollgrense på 200,- også…

Disse holder bra kvalitet, jeg har selv variant #1 i et 45l kar (finnes også i 50x30)... På min er det mindre rødt i fargen enn på bildet.

Bakgrunn #1
[External Image]

Bakgrunn #2
[External Image]

Bakgrunn #3
[External Image]
Lars Jamne
Hos AquaristikShop i Tyskland får du tre forskjellige 60x30 cm bakgrunner i skikkelig 3D til en billig penge, etter at tysk moms er fratrukket så tror jeg alle kommer under norsk tollgrense på 200,- også… Disse holder bra kvalitet, jeg har selv variant #1 i et 45l kar (finnes også i 50x30)... På min er det mindre rødt i fargen enn på bildet.


Disse så veldig bra ut Lars. Hvordan virker kvaliteten? Har selv både slimline fra BackToNature og en fra Juwel. Forsåvidt greie begge to, men disse så da bra ut. Iallefall på bildet. Hvor mye bygger de ut sånn cirka på det meste?
Jeg vil si kvaliteten er bra, den jeg har er ekstremt hard og ganske tykk støpt så jeg ble positiv overrasket når jeg fikk mine i posten. De ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bildene.

Har faktisk en til av denne, men med rot på i 300 literen. Dere kan sjekke ut oversiktsbilde av dette karet i profilen her.

Bygger ikke så veldig mye ut, 4-5 cm og så er det noen "steiner" som stikker lengre ut, men det stjeler ikke mye plass i 45 literen enda jeg har satt den 1,5 fra bakgrunnen for å fylle opp med Eheim Mech Pro "bioballer" + innsug til utvendig filter. Den bakgrunnen som har rot på seg bygger en del mer ut akkurat hvor roten er - men det er jo ikke farlig for det bygger jo bare opp 3D effekten. Liker disse mye bedre enn Juwel sine flate plater som jeg har i en del kar også.
Lars Jamne
Bygger ikke så veldig mye ut, 4-5 cm og så er det noen "steiner" som stikker lengre ut, men det stjeler ikke mye plass i 45 literen enda jeg har satt den 1,5 fra bakgrunnen for å fylle opp med Eheim Mech Pro "bioballer" + innsug til utvendig filter.


Flott kar den 300 liter'n må jeg si. Forøvrig mye annet flott også så jeg hos deg, men du har ikke bilde av den 45 litern med denne bakgrund?

Til trådstarter:
Beklager, men ikke meningen å stjele tråden din, men greit å få "first hand look" på disse
Her er en del av bakgrunnen i 45 literen, kom ikke til slik at jeg fikk hele bakgrunnen med...
Tennessee
[QUOTE=Lars Jamne] Til trådstarter: Beklager, men ikke meningen å stjele tråden din, men greit å få "first hand look" på disse ;-)


går fint det, mye interessant å lese
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap