Sopp ?

Har noen indianerplaty, de er gule og med orange hale. Har hatt den i ca et halvt år og noen av dem fikk litt lillagrå skjær på ryggen og hatt det noen måneder. Det er bare hunnene som har dette. Noen som vet om det skal være slik ?

Er litt forvirret fordi jeg tok 4 av dem ut av akvariet og hadde de i esha 2000 i 3 dager i en bøtte. Igår så det ut som om de var blitt gule igjen !
Så plasserte dem i akvariet igjen i går kveld

Men idag så ser jeg den grålilla fargen på ryggen igjen !

-confused-

spurte ei i en dyrebutikk om dette om hun mente det var sopp - da uten å se på fiskene - ble litt usikker på det var riktig som hun sa..

ps det er litt grålig på etpar sverddragere også, usikker på om det er naturlige farger eller noe annet, men de er ikke syke. Disse er i fargen orange øverst grå /sølv nedre del og sort hale..
Litt usikker
Om det kan være sopp er jeg ikke helt sikker på. Hva med å poste dette innlegget under sykdom? Er garantert noen som har mer peiling der.

Ser det ut som om de har mistet fargen sin? Fisker mister gjerne fargen sin om de misstrives. (Du hadde at ho`ne i ei bøtte?).

Ikke for å skremme deg, men indianerplaty kan ofte få tarmproblemer, kan det være det? Grøntfòr er bra, gi dem litt agurk

Kanskje lysforholdene i karet gjør dem grå? Bruker du lys som får frem fargen i fisken?

Dette var nok desverre litt "svadasvar" så håper det kommer noen med bedre kunnskap om det
Galest
Om det kan være sopp er jeg ikke helt sikker på.[B] Hva med å poste dette innlegget under sykdom? Er garantert noen som har mer peiling der.[/B] :) Ser det ut som om de har mistet fargen sin? Fisker mister gjerne fargen sin om de misstrives. (Du hadde at ho`ne i ei bøtte?). Ikke for å skremme deg, men indianerplaty kan ofte få tarmproblemer, kan det være det? Grøntfòr er bra, gi dem litt agurk :) Kanskje lysforholdene i karet gjør dem grå? Bruker du lys som får frem fargen i fisken? Dette var nok desverre litt "svadasvar" så håper det kommer noen med bedre kunnskap om det :)

Gir dem grøntfor (tørrfor) men kan jo prøve med agurk, Jepp i en 10 litersbøtte, de overlevde det
Somsagt har hatt dette lillagrå skjæret på ryggen i flere måneder og de lever enda, men tror ikke de var slik da jeg kjøpte dem. Så mulig de skal være slik . nei de har ikke mistet farge og virker ikke syke .. bare HUNNene som har dette, hann er KNALL gul mens hunnene har noen svakt stripemønster vannrette,... og svakere gulfarge
Inaktiv bruker
Hvordan er vannverdiene?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap