Hvor mye aquasafe?

Hei! jeg har et 126 liters akvarium Jeg vet ikke helt hvor mye AquaSafe jeg skal ha oppi, jeg har gitt det en kork, Men det er vell heller ikke farlig å gi for mye?
Det står vanligvis på flasken hvor mye per liter...
Mener det er 5ml per 10 liter...så du kan ta det i vannet når du bytter...
En bøtte = 1/2 strek (målestreker på flasken)

SJEKK hva som står på flasken din først - det kan være du har annen type flaske enn jeg har !
Bruker du vannforbedringsmiddelet fordi du trenger det, eller fordi du er blitt fortalt at du trenger det?

P.S. Hyggelig ment
Jeg benyttet aquasafe slavisk i starten når jeg startet med akvarier. Men snakket med flere rutinerte akvarister som ikke brukte noe. Har en liten periode ikke benyttet noe, og ser ingen forskjell på fiskene. Men det skal sies at akvariene er godt innkjørte nå. Tenker meg at overdosering er ikke greit, da er heller mindre bedre. Noen kjører aquasafe en gang i blant eller halverer godt og vel halverer dosen som er oppgitt på baksiden.

Størrelsen på akvariet gjør at jeg hadde byttet ca 30 liter i uka, som betyr 15 ml aquasafe i uka. Hvis du reduserer bruket av aquasafe, ville jeg gjort det samme hver uke. Ikke ta igjen for tidligere for å si det sånn.
Donald
Bruker du vannforbedringsmiddelet fordi du trenger det, eller fordi du er blitt fortalt at du trenger det? P.S. Hyggelig ment :-)
Fordi jeg trenger det , må jo gjøre sånn at vannet blir fiske vennlig
Ciklimen
Jeg benyttet aquasafe slavisk i starten når jeg startet med akvarier. Men snakket med flere rutinerte akvarister som ikke brukte noe. Har en liten periode ikke benyttet noe, og ser ingen forskjell på fiskene. Men det skal sies at akvariene er godt innkjørte nå. Tenker meg at overdosering er ikke greit, da er heller mindre bedre. Noen kjører aquasafe en gang i blant eller halverer godt og vel halverer dosen som er oppgitt på baksiden. Størrelsen på akvariet gjør at jeg hadde byttet ca 30 liter i uka, som betyr 15 ml aquasafe i uka. Hvis du reduserer bruket av aquasafe, ville jeg gjort det samme hver uke. Ikke ta igjen for tidligere for å si det sånn.
Takk for svar skal høre på dette
Aquasafe er komplett unødvendig å bruke for de aller fleste her i landet, siden vi har eksepsjonelt god kvalitet på vannet vårt. Det er primært et produkt som er laget for å nøytralisere klor og tungmetaller, men det er det ikke særlig bruk for her i landet. Jeg ville bare ha droppet det.
tobbe44
[QUOTE=Donald]Bruker du vannforbedringsmiddelet fordi du trenger det, eller fordi du er blitt fortalt at du trenger det? P.S. Hyggelig ment :-)
Fordi jeg trenger det , må jo gjøre sånn at vannet blir fiske vennlig
Hvorfor trenger du det? Har du privat brønn, eller gamle kobberrør? Har du målt høye verdier på tungmetaller?
Tilfeldig bekjentskap
© Steinar Talmoen
Reklame for plussmedlemskap