Tåkete vann etter 1 dag...

Et spørsmål. I går etter jeg fyllte på vann så var vannet krystal klart. I dag når jeg kom hjem fra jobb så var vannet ganske tåkete. Noen som vet hva dette kan være? Pumpen står på hele døgnet og det er kun lys 7 timer om dagen. Det er tillsatt aqua clear og sånn bakterievekst
Bilde 1 er fra i går og bilde 2 er tatt nå.
Ser du har 30 liter vann,er nok bakt.kulturen som ikke har blanda seg godt nok ut ennå....ingen fare,kanske bl forholdet ble litt feil?...litt mye mener jeg...
Blanda etter det som sto på flasken. Var super klart vann i går og i dag tidlig, men forandret seg fra kl 10 - 16... Kan det være at det ble litt for mye co2 i vannet fra anlegget
Produktene som er tilsatt er: Aqua Safe fra tetra og Nitridac fra prodac.
sånn såm æ har forstått det, så er det noe med mikroorganismer i vannet som ikke er som det skal være,
har hørt det er helt ufarlig for fisker å planter ( vet ikke om reker), å at det gir seg etter noen dager,
kan holde seg slik i en mnd på det meste....
vet ikke om det stemmer, men er nå det jeg har hørt=)

jeg fikk det og da jeg startet ene akvariet mitt, hadde i mer aqasafe, vannet ble klart å fint, men dagen etter var det likens, å slik var det i ca 3-4 dage, før det ble helt fint=)
Dette er helt vanlig i et nyoppstartet kar og det blir klart igjen etter noen dager skal du se
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap