Am-top 3337 slår luft

Holder på og bli sprø av denne pumpa. Pumpa kater fra seg luft som om den skulle vært nyoppstarta hele tiden. Den kaster av seg luft ca 1gang i minuttet. ellers er den stille og grei. Har hatt den ut og renset vasket alt av filtermedia impeller etc. Men den fortsetter bare og krangle med meg....

Noe her som kan ha et svar på dette??
Du kan prøve og tilte pumpa litt til side, kan være det ligger litt luft i toppen på puma
eventuellt vugge pump litt fra side til side
du kan sjekke pakningen till butta å sjekke at den ikke leker der du kobler til slangene
Husk den må stå lavere enn vannflaten i karet!
Rotenon
Husk den må stå lavere enn vannflaten i karet!


Jeg har maken pumpe og den lakk i o-ringen til påfyllingshullet på toppen av pumpa,
fyll vann oppe i korken å se om det blir sugd inn langs kanten av korken/lokket!
Kjøpte en sånn her om dagen. funker veldig bra her! Men hvordan fylte du den med filtermateriale? hva i hvilken skuff? fulgte ikke med :s
Suspect
Kjøpte en sånn her om dagen. funker veldig bra her! Men hvordan fylte du den med filtermateriale? hva i hvilken skuff? fulgte ikke med :s


Jeg har bioballer i bunn og kjæramikkrør i den første kurven og skumgummi med filtervatt i den øverste.
Pumpen har funger helt supert ja, har ikke hatt noen problemer med den før nå, og jeg har hatt den nå i 3år. Har sjekket påfyllingskruen i toppen og det ser ikke ut til at det er der den drar inn luft. pakningen rundt bøtta ser også tett ut men siden den kaster bare litt luft en gang i minuttet og varer i 1-2sek så er det jo heller ikke mye den drar inn, ser for meg og begynne med og bytte ut pakningen i bøtta og lage en pakning til påfyllingskruen i toppen og se om det hjelper. kommer med svar på om det var dette.

Jeg har fylt den nederste kurven med Eheim efisub (disse keramikk perlene)
Den øverste kurven inneholder 3lag med slike svamper. Nederst i denne har jeg blåsvamp Eheim ecco filterpad så et lag med den hvite Eheim ecco fine filter pad så til slutt har jeg Eheim ecco carbon filter pad.

Denne Am-top'en går sammen med en Eheim pro 2076 i et 450L Juwel Rio kar.
Rotenon
[QUOTE=Suspect]Kjøpte en sånn her om dagen. funker veldig bra her! Men hvordan fylte du den med filtermateriale? hva i hvilken skuff? fulgte ikke med :s


Jeg har bioballer i bunn og kjæramikkrør i den første kurven og skumgummi med filtervatt i den øverste.

Jeg tror nok dette oppsettet av filtermatriale i denne pumpa fungerer helt fint. Har veldig lite erfaringer rundt disse bioballene men leser at de fungerer godt. Keramikkrørene er sikkerstikk

Håper du ikke bruker vanlig skumgummi da denne råtner veldig fort opp, og går i oppløsning. Filtervatt er også supert dette fanger fint opp små sveve partikler i vannet
hadde samme problem med min, det var oringene på kranventilen på innsugsrøret som lakk. skiftet den så ble den tett.
Am-Top 3337 er en knallgod filterpumpe etter min erfaring også. Den står ikke noe tilbake for Eheim 2028, bortsett fra at den kanskje er en halv prosent mindre brukervennlig.

ETTER MIN ERFARING altså. *tar på seg hjelm og graver seg ned*

Men til saken: Hvis den drar inn luft, er det beste selvsagt å finne ut hvor, og bytte de dårlige pakningene.

Men hvis du strøyper gjennomstrømningen på den, kan en midlertidig løsning være å strøype kun utblåset, og ikke innsuget, for på den måten å skape overtrykk i pumpa. Dermed reduserer du tendensen til å dra inn luft. Til gjengjeld øker risikoen (i hvert fall i teorien) for at det skal lekke ut vann mens pumpa er i drift.
hendahl
hadde samme problem med min, det var oringene på kranventilen på innsugsrøret som lakk. skiftet den så ble den tett.


Yes endelig er den dryp stille igjen etter litt jakting på falsklufta fant jeg det endelig. Var i kranventilen den sugde inn luft. Nå får den snurre og gå enda ei stund men blir nok og bytte den ut med en Flval FX5 ettekvart

Men med tanke på både pris og lyd er det ingen ting og si på denne pumpa her. Funker helt fint

Takk for mange gode råd folkens
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap