Plastdunk til oppbevaring av vann

Hei

Har lest meg fram til at oppbevaring av vann til vannbytter er lurt.
Har to 200-litersdunker på hånda, den ene har det vært ren spylerveskekonsentrat i(omtrent som ren sprit vil jeg da tro), og den andre noe slags vaskemiddel. Går det ann å vaske ren disse til mitt formål? Hvilken er det mest sannsynlig at blir grei? Og er det noen måte å finne ut på om de er rene nok? Det er vel ingen av dråpetestene som gir utslag på sprit?)

Med veldig grundig rengjøring, så vil jeg tro at det er mulig. Skylle, skylle og skylle.

En enkel test om de er rene er å la de stå med vann over natta, og smak på vannet selv. Om det smaker merkelig, så er de ikke rene nok...
Jeg ville ikke tatt sjansen på å bruke andre beholdere enn de som er godkjent til bruk for drikkevann, vin osv. Altså væske som skal drikkes av mennesker

Det er ikke bare rester etter det som har vært i beholderen fra før som kan skape problemer, men selve plasten kan faktisk slippe stoffer som ikke er heldige. Derfor er det altså best med slike som er drikkevannsgodkjent.
Tante Astrid
Jeg ville ikke tatt sjansen på å bruke andre beholdere enn de som er godkjent til bruk for drikkevann, vin osv. Altså væske som skal drikkes av mennesker ;) Det er ikke bare rester etter det som har vært i beholderen fra før som kan skape problemer, men selve plasten kan faktisk slippe stoffer som ikke er heldige. Derfor er det altså best med slike som er drikkevannsgodkjent.

Jeg har hørt om maaaange som drikker spylervæske;-p Neida.. Jeg forstår hva du mener, takk for svar begge to Spørs om jeg heller skal satse på å kjøpe ny, godkjent beholder i butikk for sikkerhets skyld
MajRenate
Jeg har hørt om maaaange som drikker spylervæske;-p

Det var sikkert bare verdalinga det ja....my rar følk derifra
iTetra
[QUOTE=MajRenate]Jeg har hørt om maaaange som drikker spylervæske;-p

Det var sikkert bare verdalinga det ja....my rar følk derifra

Esj, sjønnitj ka du snakke om:-p
Plastdunker
MajRenate
[QUOTE=Tante Astrid]Jeg ville ikke tatt sjansen på å bruke andre beholdere enn de som er godkjent til bruk for drikkevann, vin osv. Altså væske som skal drikkes av mennesker ;) Det er ikke bare rester etter det som har vært i beholderen fra før som kan skape problemer, men selve plasten kan faktisk slippe stoffer som ikke er heldige. Derfor er det altså best med slike som er drikkevannsgodkjent.

Jeg har hørt om maaaange som drikker spylervæske;-p Neida.. Jeg forstår hva du mener, takk for svar begge to Spørs om jeg heller skal satse på å kjøpe ny, godkjent beholder i butikk for sikkerhets skyld

Kjøp sånne dunker til å lage vin og øl i. De selger slike på europris, og de koster ikke mye heller. De rommer også ganske mye

Mvh
Daniel Sonne Schou
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap