Guppy (side 4)

Har du mye gjemmesteder for yngelen eller flyteplanter? Ønsker meg mer flyteplanter i kartet mitt, men har sånn passe med gjemmesteder i mose og røtter, men ikke noe på toppen. Men synes ikke frafallet er så stort heller. Og har vel prioritert reker med godt med planter, men nå plantes det over der så da blir det mer på guppy og platy etterhvert

Innebygd kar er spennende, men jeg har en liten drøm om å flytte så den dagen det blir aktuelt (jada, pengene styrer, men jeg kan drømme) så får jeg jo ikke med meg karet og det vil jeg ikke

Ja små kar er ikke særlig "vennlige" Leste en plass at de sa kar under 80 liter skapte tull i verdier. Vi brukte lang tid for å få stabilt i 72 literen, men nå kunne det ikke vært bedre, ille fornøyd med det nå, men ja det har også skapt sin del av styret. Men etter at vi starta opp her vi bor nå så har det vært bra og det har klart seg selv med dårlig vann her, noe et par andre kar led veldig av.
jeg har rett og slett bare latt noe "gress" som egentlig skal være festet flyte rundt i toppen av karet jeg. så det ble noe dekke på toppen. de har sjelden flyteplanter i den zoobutikken jeg bruker. så måtte bare finne på noe . også har jeg i tillegg ganske mye stengel planter. ser du på det siste bilde av akvariet mitt så er det sånn det ser ut akkurat nå er en del planter.



sånn jeg skal gjøre det med innebygd kar blir veldig billig og lettvindt. kan legge ut bilder av hvor det skal være så kan du se har en veldig flink samboer, så han gjør all jobben selv, og matrialer får jeg mer eller mindre gratis, sambo jobber på sagbruk eneste som koster er selve akvariet og må ha en plate som virker varmedekkende. for akvariet vil stå siden av peisen.


Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
jeg har to Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´ , som jeg håper vil legge egg. Det er en hunn og en hann. men hvor gamle er dem ca da dem vil prøve seg på dette ? dem er litt lenger en pekefingeren min nå, og hannen har fått "hår på nesen", ikke veldig mye men det er da der
her er et bilde som ligner på min, med tanke på lengden av "håret"

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3345&tab=3&image=3200


Noen gode råd ? ? ?
Har du gullerotgress? Den egner seg like mye som flyteplante som å bli satt i bunnen. Nå har jeg en del av dette og starta opp med mer i akvariene så neste gang jeg skal til å klippe litt så blir det flyteplate av dem. Blir spennende å se om det er like bra som de sier. Men tror det. Det er vel noe de fleste har eller som man får tilsent på nettet. Og jeg liker de godt.
usikker på navnet med det ligner hverfall på det
hvis det er det samme som det du mener, så synes jeg at de fort blir stygge da dem flyter. men da bare bytter jeg dem ut med de som sitter i bunn, så blir dem fine igjen :P så sånn holde jeg på . hehe se flott ut da
Alternativt kan du jo bare la dem sitte i bunnen og gro seg store og så flyte ut. De jeg har som har gjort det blir i alle fall ikke stygge. Det skjer hver gang jeg gjerne sier i 2-3 uker "de der skulle vært klippa ned" og ikke har gjort det
venter fortsatt på yngel her , begyner å bli litt stressa jeg nå. vil helst ha yngelen ut før jeg skal være på jobb i 48timer. så jeg får fjernet mor fra yngelkaret, så hun ikke spiser dem opp mens jeg er borte ... wæææ-.-

er det noe jeg kan gjøre for å sette i gang fødselen eller :P hehe ?
Nytt akvarium :d
Har virkelig fått sansen for Guramiene , så da må jeg nesten ha et større kar tihi :p

ser ut som det blir et 240 liter Eheim kar har masse å velge mellom men falt for dette så får se om jeg klarer å trøkke det inn i stua en plass

jeg starta med et kar på 20liter noe som FORT ble for lite og rett og slett udugelig! så ble det et 75literskar, som det nå er for mye fisk i. DA må jeg jo ha et nytt da :O kan ikke kvitte meg med noe fisk, for det er jo rett og slett umulig :P
haha, velkommen i klubben med litersyken. Her har jeg vel landet på ca 100 liter i mange kar og et stort et på 180 liter. Nå er det ikke plass til så mange andre store kar lengre, tror jeg

Får håpe ho yngler før du skal på langvakt. Prøvde yngelkar her også, men ga det fort opp. virka som de holdt igjen. Så her ble det mer planter og vips så yngles det hardt :P Men å selge? nei det går ikke an
har et eget akvarium på 20 liter som mor er i liker ikke de fødeboksene.

men trur du jeg får fort gang i ting hvis jeg har hu i 70liter'n med resten av gjengen ?


neinei ikke sant, selge er ikke et alternativ:P må ha større kar bare. null stress bobledress hehe
Jeg har bedre erfaring med at de går sammen med mange skjulesteder. Alt annet virka som de ble strasset av og det gikk enten galt eller ble lite igjen av yngel. Så jeg ga opp det å "ta vare på" og heller skaffet litt mose og andre planter med skjulesteder.
gjør egentlig ikke stort . men men får bare la det skure og gå kommer det som kommer det.
Nytt akvarium :d
Da er man i gang med oppsetting av nytt avkarium. har overtatt av ei vennine, 240 liter! må si jeg virkelig ikke skjønner en dritt mht pumper osv... Mye nytt å sette seg inn i . det er ikke akkurat det samme som 70 litern..


håhå jaja, jeg har ikke tid til å sitte her, driver å fyller vann.
da er man godt i gang! vann er på plass, i morgen blir det å hente sand. jeg bruker sand rett fra stranda. jeg skylder den godt så Koker det en stund . ble veldig bra i sviger mor sitt kar og mitt kar ble faktisk ganske bra det å. så da er det bare å få til det samme oppi 240liter'n..


jeg er litt usiker på innredning, jeg fikk med masse dekrasjonen da jeg kjøpte karet. men jeg veit liksom ikke helt om jeg vil ha sånn "unaturlige" dekrasjoner. er snakk om skip og ei diger dykkermaske lignene greier. er en drøss med sånn jeg fikk med. så må nok gjøre om tusen ganger før jeg er fonøyd, kjenner jeg meg selv rett.

eneste jeg veit jeg vil ha er en steinrøys oppi der. synes det er kjempe stilig.


noen ideer????
Spennende å følge med hos deg. Grattis med nytt stort kar!
Nå er jeg bare nysjerrig.
blir det ikke varmt ved siden av den ovnen på vintern om det fyres på de kaldeste vinterdagene ???



PS sånn bare for å ha lagt igjen ett bevis på at jeg titter innom tråden *S*

koselig med nye lesere!

vi har prøvd det ut alt det er en peis som bare skal ha strålevarme ut av glasset. så det virker som det skal gå bra dessuten fyrer vi sjelden i den. men ja skjønner at du lurer på det
da er sanda og "grusstien" på plass. noget grumsete vann, får innderlig tru det bare trenger å legge seg, for fiii f*** jeg gidder ikke å fylle opp karet en gang til!!!

Noe av dekrasjonen er på plass også, ble litt sånn dill. men kommer sikkert til å bytte ut og flytte på ting hundre ganger til..

Er virkelig sikkerlig arti og drive med detta...
Sand er på plass :)
Nå er sanda på plass som sagt, driver nå å legger seg.. litt vell grumsette enda
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap