Guppy (side 5)

DA har vannet roet seg litt, skal prøve å forkorte vente tiden i dag, da skal jeg tømme 70liter'n oppi 240litern. også skal jeg la det stå sånn noen dager så en ny runde med verdimåling.


må å handle litt planter denne uka, blir innkjøp av fler gurami damer senere det er den eneste planen jeg har enn så lenge. har lyst på Kuhlii-ål , men må lese litt mer om dem osv før jeg bestemmer meg har jo så stor akvarium jeg nå så kan faktisk kjøpe det jeg har lyst på hihihihi
da er man virkelig på god tur ) hihi artiiiii!!


dekrasjonene er der bare midlertidig. blir en mer naturlig innredning etter hvert )
Da er tempraturen stabil. verdiene er mer eller mindre i sjakk. så nå kan jeg snart flytte over de nye beboerne GLEDER MEG! de kommer jo til å få et hjem som er mange ganger så stort som de er vant til!

ER så fornøyd med plassering , og karet er virkelig så flott!
Yngel:d
da har enderlig guppy dama mi starta ynglinga har sett ca 17stk til nå)) har tatt 6av dem i yngelkaret og resten skal få være sammen med resten setr guppy hannene jager og tar noen av dem , guremiene bare jager ser det ut som
Jammen skjønner jeg at jeg har gått glipp av noe de siste dagene. Det har blitt superflott. Og grattis med yngel. blir spennende dette da

Karet ser kjempe fint ut
ja, her går det unna ) ser faktisk ut som jeg kan putte oppi de nye beboerne i dag
Alltid like morro når den dagen for fisk i karret er kommet
da har har dem flyttet inn er noen timer siden nå, men har bare sittet klistra forann karet :P
så flott det ble. Og fisken ble sikkert veldig så happy?
tetrane var veldig forsiktig i starten, gjemte seg en del og svømte veldig i stim, men nå har dem delt seg og svømmer litt mer hver for seg mens guppyne og mallene tok helt av, skulle se og smake i alle kriker og kroker, noe dem driver med enda guramiene er akkurat som dem bruker, stille og rolige, tar livet med ro
Dagens vil ha!!
DAgens vil ha er : Palettciklide! hva synes folket om dem? personlige erfaring ?
Paletter er kjempe fine! Men jeg ble faktisk så lei at jeg ga meg opp. Fikk sykdom på ho så fikk jeg ny dame inn, masse unger, men ho var nok førstegangsmor og han svikta helt i pass så ho mista en del og så ble han dårlig og måtte bøte med livet. Da mista ho helt intr for ungene. Men hadde jeg virkelig brendt mer for dem hadde jeg nok laget et eget lite kar til dem. men jeg hadde jo alt hadde en del kull på palettene. Syntes ungene vokste ille tregt også så jeg holder meg heller til cory'er og reker

Men det er flott fisk, rolige og fin og ikke no tull med dem. Og når de er på topp er de supre foreldre. Det ble bare litt mye galt med dem jeg hadde, men de var nok gammle da jeg overtok dem.
trur kanskje jeg vil prøve meg jeg, vil ha noen litt større fisk i karet og synes disse kunne passe oppi suppa her.skal lese litt mer osv, så blir det nok noen lønningsfisk på meg hihi

hvilke coryer har du ?
Hjelp ?!
jeg har oppdaget at det er masse små bobbler/egg i overflaten av karet mitt ... hva kan dette være? det er i forskjellige størrelser, helt gjennomsiktige.

har Gurami, kardinaltetra i karet, som jeg ikke kjenner så godt. kan det være noen av disse? eller er det rett og slett bare luftbobbler ?? skal prøve å ta bilde
Det finnes noen andre ciklider i familie med palettene som også er kjempe flotte bare som et tips. Ikke hatt selv da, men fikk tips om dem og så dem.

Det høres ut som guramien din har laget skumrede. Høres dette logisk ut? Da kan du vel vente deg noen der. Jammen må jeg si du står på
det er nok snegle egg er jeg "redd" . la ut det samme jeg skrev her under oppdrett og da var det noen som var veldig sikker på at dette var snegler :/ hmm synes det er litt rart, siden jeg bare har sand snegler og ikke har sett noen andre typer. men jaja vi får se
det nederst til venstre
sånn ser det ut :
Aldri sett sandsnegelegg. Ei heller aldri sett mine på glasset faktisk. De er alltid ned i bunnen, men jammen blir det nå flere av dem alikevel da
sandsnegler legger ikke egg derfor det er litt rart:p
Tilfeldig bekjentskap
© (C) Trond S. Gimre 2013
Reklame for plussmedlemskap