Guppy (side 6)

Kan det være noen ubedte gjester? Kommet med nyinnkjøpt fisk f.eks?

Nei alle mine sandsnegler gjør jobbei bunnen og jammen blir det flere Aldri brydd meg med hvordan de formerer seg heller for det bare skjer :P
har ikke sett en eneste snegle utenom snadsneglene. så aner ikke hva det er. og det er der enda, så er nok ikke egg.. Uheldigvis.. :P er nok bare gurami gutten min som har prøvd seg på skumrede. uten hell riktig nok.

Nå er jeg ganske frustrert, jeg visste det var for godt til å være sant, amaturen er gååen , og må kjøpe ny... og den ligger på 1000lappen og det har jeg ikke penger til akkurat nå.. så mildt sagt sur... blæææ
sjekk bruktmarkedet for armatur. Alle mine er kjøpt brukt og betalt mellom 100 og 200 kr! Men spørs vel hvordan aramatur du har, jeg har en som bare ligger oppå glassplaten
Skjekka bruktmarkedet evt avertert etter det her inne?
Lenge siden jeg skrev her nå... I dag har jeg kjøpt meg 3palettciklider , skal være 2hunner og en hann men jeg er litt usikker på det. Trur kanskje det er to hanner. Men men. LønningsfiskHar også kjøpt en del nye planter

Da det kommer til det nye amaturen så kommer den om ikke lenge julegave fra min kjære ! Hihi det har bare vært noe kluss med bestillinga. Men nå er den snart her!Gleder meg
Så moro! Det er sikkerlig liv i karet etter palettene flyttet inn. Det har vært en ganske rolig og behagelig gjeng fram til nå. Men palettene fant hverandre med en gang og svømmer og koser seg, under og over alt og alle den store hula jeg har var virkelig en hitt hos nykommer'ne også. Under over under over ) Detta var virkelig en kul fisk
Så bra. Håper du har mer hell med palettene dine enn vi hadde. Var morro med dem, men de mista så utrolig mange barn så etterhvert var det bare sorg over hvor få som overlevde. Og de vokste så sent. Så kjente at jeg til slutt ikke orka mer. Men kan godt hende man prøver igjen, for de er virkelig flotte fisker. Flotte er de i alle fall å se til Blir spennende å se når du får smått på dem da
Den som venter den får se hadde vært kult om det kom noen . Jeg synes de er sikkerlig morsomme fram til nå hvertfall. Men kan godt være at det er som du sier.
Fine dem var! Er forskjell på det også. Egentlig lyst til å prøve meg på sommerfuglciklide. Tror det var de som var ganske like palettene, men mulig jeg blingser og det var noe annet. Men de var i alle fall flotte de jeg så på. Hadde en del på Dahls dyrerike og kunne vært mer som passa til meg. Men liker coryer så godt at jeg tror de skal få være så lenge. Får se den dagen jeg får opp karene som skal opp på laaaaang sikt
Var engentlig sommerfugelciklide jeg skulle ha. Men det hadde dem ikke, og jeg klarte ikke tanken på reise hjem tomhendt :p så da ble det disse .

Hver sin smak , men disse har jeg falt for hvertfall, får se hvor morsomme dem er i lengden
Jeg følte det var en utrolig fin fisk å få barn på. Bare synd at de mista så mange. Men det kan jo bare være at jeg var veldig uheldig med mitt par da. Trenger ikke være så ille Frister bare ikke å prøve igjen akkurat nå. Ble så forelska i coryer *rødme*
Hvor la dem egga hos deg? De driver og roter ut all sanda i den bilen på bilde også driver to av dem inne i den bilen nesten konstant helentia. Hvis det skulle skje noe, kunne det være en lur i det og putte ynglet i et ynglekar? Eller trur du jeg bare skal la dem leve sammen med mor og far? Coryene er flotte , så skjønner deg godt
Nå har jeg sett på filmer på YouTube av" breeding behavior" og det er helt klart det dem driver med etter et døgn i karet så er det i gang alt artiiii
Jeg hadde ei lita hule, egentlig til maller, men mallene fikk ikke lov til å bruke den Egga bleklistra først i taket og så videre ut i veggene. Og de holdt ungene der inne en stund. Hadde de i kar sammen med andre da de skal være flinke til å passe ungene sine. Dog, mine ble mer og mer utslitte så etter tredje kull var det ikke mye gnist i dem. Men hvor gammle de var vet jeg ikke, for jeg fikk dem voksne.
Ja okey ) takker! Blir spennende å se. Får ikke sagt hvor mye jeg gleder meg til å få den nye armaturen min!!! nå har det vært mørkt for lenge.... Blæ... Men nå er den på kløfta så poff så er den her!
Jeg innrømmer å ha sovet i timene (skyld i det stille på fib, migrene og hjerte er du snill ), men hvordan armatur og fra hvor?
Er lov det :p. Hehe må ha nytt lyst til juwelen min. Hele greia må byttes. Har bestilt fra aquamanias . Fått i julegave av samboer'n og til dere som leser dette.. IKKE kjøp noe der i fra. Tar en evighet før du får varene !!!!!!!!!
webzoo er raske i levering. Har jo åpne kar og glass over og løst armatur oppå der jeg da. Men jeg skulle hatt et nytt armatur til neste kar. Asså, man bestiller silikon, men gjør man noe med lys? Neida Men det er langt prosjekt så alt må ikke handles på en gang. Bør vel ha nye glass på toppen av et kar + et som skal settes opp. Sikkler på hel topp, men litt usikker på om det er verdt det også. Så nå håpet jeg på en smart ny plass å handle, men styrer unna :P Er særdeles dårlig på å vente til akvariet Får pakka mi i morgen og bestilte i går så det liker jeg. Derfor jeg er glad i webzoo. :P De er så raske.
Da veit jeg hvor jeg skal handle framover takk for det... Er ikke litt over middels utålmodig heller vettu :p hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap