Prøver å få tak i nålefisk, men ingen gidder/kan skaffe. kan noen hjelpe?

Jeg har kjempet med Midttun Zoo i over en måned nå for å få tak i nålefisk, men sjefen gidder rett og slett ikke å engasjere seg. Jeg måtte selv ringe importøren deres for å bekrefte at de (Midttun) har fisken for så å måtte ringe igjen for å spørre om de (importøren) hadde på lager... Deretter fikk jeg beskjed av sjefen på Midttun om å ringe om 2-3 uker for å minne han på å bestille fisk til meg på neste bestillingsrunde, for "de dær klarer eg ikkje sæll".

Nå har jeg gitt opp han der og spør heller dere på forumet. Ingen butikker på øya (Stord) har nålefisker i sine lister, så det er ganske lite hjelp å få her desverre.
Er det noen som har eller vet om noen som har nålefisk? Jeg snakker om fersk/brakkvannsfisk ala Kantnål (tror jeg den het).

Jeg skal ha ferskvann eller brakk'ish vann da disse nålene fint kan leve under begge forhold siden de vandrer opp og ned i elver, ifølge alt jeg har klart å finne av lesestoff om dem. Iallefall noe som kan fungere både for nålene og andre (fredelige) fisker.

Er ganske lei og oppgitt over servicen i Bergen og siden ingen her i området skaffer så håper jeg dere på forumet kan hjelpe meg. Men det er ikke snakk om å kjøpe i dagnåmedengang siden jeg for øyeblikket ikke har noe oppdrett av levende fòr, gidder ikke å styre med det der når det ikke egentlig trengs.

Takker for hjelp.
Hør med Haakon på Sentrum Zoo (på Galleriet), de kan skaffe det meste som er på listene... Jeg har bestilt masse fisk hos Haakon som er utenom det vanlige...
Hørt med midtun zoo i åsane og den på midtunheia?
De har før hatt inne nålefisk på Midtun Åsane, som sjefen sa fikk de ikke solgt disse. Og siden disse må ha smått og gjerne levedefòr klarte disse seg ikke. De er jo ikke så store og da blir det mindre interesse fra kundene.
Sats heller som Lars Jamne sier på å bestille fra Håkon på Sentrum zoo, kjempe god service og bestiller gjerne inn fisker som ikke vanligvis er lett å få tak i. Har selv bestilt litt uvanlig fisk der og er alltid fornøyd med fiskene eg har fått
Prøv på den i mudtunheia. Tviler på at de har men de får nok inn.
Skal du ha nålefisk til 250-literen?
Jeg ønsker meg til 300-literen.
Jeg skal prøve å få tak i.
Jeg er en god kunde på den på midtunheia og jeg ønsker meg to nålefisk så de bestiller nok inn. Er det indisk du ønsker deg eller er det vanlig?
Jeg tar det jeg får :P

Men de jeg først skal prøve å skaffe er Enneacampus Ansorgii eller Ichthyocampus Carce.

Jeg har snakket med Håkon på Sentrum Zoo og han har (i motsetning til han på Midtun) kontaktet importøren sin, Imazo eller hva de heter. Desverre er sjefen/innkjøpsansvarlig på Imazo(?) ute på en jobbreise nede i Asia en eller annen plass og kommer igjen om et par uker...

Hadde jeg ikke rotet meg borti Midtun så hadde jeg sikkert fått bestilt FØR han sjefen dro på reis. Men, men.

Disse to artene er såvidt jeg har fått med meg en afrikansk og en asiatisk utgave av to veldig like fisk. De blir begge rundt 15cm som voksne og skal fint kunne gå i en stor gruppe i et ganske lite kar. Det karet jeg har satt av til dem er på 128 liter, noe som sikkert holder for de små kjeltringene. Tenkte å begynne med 5 stykker elns.
Disse skal i følge fiskebasen ha opp til 400 liter å svømme i , så 128 er for lite
Hmmmm...

I følge den siden jeg har lest på så er kravet 130 liter elns. Tror det var fishbase, men er ikke sikker. Får ta og dobbeltsjekke litt tror jeg.
Indisk skal til 320 liter. Vanlig skal til 450 liter. Skal prøve å trøkke to vanlige ned i 300 literen men jeg selger ca 20 fisk. De blir bare 15 cm... kvitter meg med alle småfisk.
Jeg skal prøve på midtun zoo (på midtunheia)
Gi beskjed om du vil ha for da ber jeg dem om å bestille inn noen par.
Jeg har sånn halvveis bestilt fra Sentrum Zoo og fått beskjed om at importøren ikke kan skaffe den før om 2 uker når innkjøpssjefen kommer hjem fra reise (de har ingenting sånt på lager nå).

Som sagt, så står det flere plasser at disse ikke trenger all verdens med plass
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=14169

Jeg leste det samme på noen utenlandske sider, men dem finner jeg ikke igjen.
Mitt kar er jo 80cm i lengden, men muligens litt lavere enn vanlig, ikke vet jeg. Det er liksom 16:9 format :P
Åhh stakkers reker

Håper du finner en annen måte å fore fiskene på for dette er ikke bra
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap