Bytte av pumpe

Jeg har bare ett lite spørsmål...Går d ann og bytte om på pumpene ?

Vi har ett 350 l kar som det går diskus i og ett 300 l kar som d går malawi i, kan vi bare bytte om på pumpene eller må vi bytte alt inni pumpene for så ha 6 uker med innkjøring ??

Det er forsåvitt fx 5 i diskuskaret og Eheim 2075 i malawikaret pr nå, men vil bytte om
Inaktiv bruker
Hvis filtrene er innkjørt så går det vell i teorien an å bytte, Kommer jo litt an på hvilke filter du har i de forskjellige akvariene.
Eheim pumpa har godt i 6-7 mnd i malawi karet og fx5 pumpa 8-9 mnd i diskuskaret går det ann og bytte om på disse ?
Burde gå greit å bytte om på pumpene. Hvis det er mulig, så bytt gjerne om på filtermediene også, slik at "de samme bakteriene blir igjen i akvariet", hvis du skjønner hva jeg mener . Er vel to vidt forskjellige pumper det er snakk om her, men hvis det lar seg gjøre, så vilel iallfall jeg prøvd å beholde filtermediet til det karret pumpa har gådd i. Dermed ikke sagt at det faktisk har noen betydning....
Wargtass
Er vel to vidt forskjellige pumper det er snakk om her, men hvis det lar seg gjøre, så vilel iallfall jeg prøvd å beholde filtermediet til det karret pumpa har gådd i. Dermed ikke sagt at det faktisk har noen betydning....

Helt enig.
Tilfeldig bekjentskap
© Tove Mikkelborg
Reklame for plussmedlemskap