Algebekjemping (?)

Hadde alger over evne i 60 litern som nå ikke er i bruk lenger, og håper å kunne unngå dette i 120 liters karre.. har gått til anskaffelse av Tetra's AlguMin, noen med erfaringer? fant en gammel tråd når jeg googlet der flere ikke var videre fornøyde :/ men dette var fra 2003 vel og merke, kanskje den er forbedret?
i tillegg så står "bruksanvisningen" bak på flaska kun på tysk, nederlansk, fransk og italiensk, jeg ser jo talla, mn vil helst ikke gjøre noe feil.. noen som vet?

på forhånd takk!
Alger!!
Heisann!

Du kan bruke Google translate
Det gjorde jeg med et annet produkt!

-Jeg bruker EasyBalance for å holde algeret unna, og i tillegg forbedrer det vannkvaliteten

-Da jeg startet mitt akvarie første gang hadde jeg masse algeproblemer! Jeg kjøpte noen midler, sånn som ALGOL (det virket bra!)

-Du kan jo prøve deg på andre midler, sånn som algizit, men jeg har ikke brukt annet enn EasyBalance og ALGOL

-Pass på at du bytter vann regelmessig, ca. 25% av vannet hver 2. uke

-Ikke ha på for mye lys om gangen, 7-8 timer er passe.

-Ha mange levende planter! Jo flere planter, jo mindre alger

-Ha overflaten av vannet i bevegelse hele tiden.

-Bruk akvasafe, akvariesalt osv. regelmessig.

-Unngå direkte sollys på akvariet og for store stener som bunnlag.

-Ha en algespiser pr. 50 liter vann (du behøver ikke, det er bare et tips)

-Ha gjerne en luftpumpe i akvariet

-Ikke la mat bli igjen i akvariet, det skaper iallefall alger!

-Pass på at filteret ditt er sterkt nok avhengig av størrelsen på akvariet. Når strålen som blåser ut rent vann blir tydelig svakere, er det på tide med en rengjøring

Håper det hjalp

Noe mer du lurer på, ta kontakt!

jeg kjøpte meg 5 siamesiske algespisere. siden har det vært null alger i mitt kar :P
Takk for svar :d
vi har hatt flere typer av disse "sugefiskene" som de unge håpefulle kaller dem, eller algespisere om du vil men de har dødd, aaaner ikke hvorfor, og det skal sies at de døde leenger før det ble gjengrodd av alger, nå har vi to corydoras som jeg har fått av min søster, men skulle nok hatt flere algeelskere ;p søsteren min avler/yngler (et eller annet.. ) algespisere, (corydoras, ancistrus, blant annet L144 osv) men de bor så langt unna, så det er ikke bare bare å forsyne seg der heller :P
Inaktiv bruker
fiskelinda
vi har hatt flere typer av disse "sugefiskene" som de unge håpefulle kaller dem, eller algespisere om du vil :) men de har dødd, aaaner ikke hvorfor, og det skal sies at de døde leenger før det ble gjengrodd av alger, nå har vi to corydoras som jeg har fått av min søster, men skulle nok hatt flere algeelskere ;p søsteren min avler/yngler (et eller annet.. ) algespisere, (corydoras, ancistrus, blant annet L144 osv) men de bor så langt unna, så det er ikke bare bare å forsyne seg der heller :P
de første heter nok Ancistrus. kan ha dødd av dårlig vannkvalitet eller lite mat, de må fores på annet en alger og vanlig fiske mat.
Coryer er ikke algespisere, de er mer kjøttetere.
L144 er en Gul variant av Ancistrus.
enda et tips mot alger er, mindre lys og mat. 9-11 timer lys og mat hver 2. dag og ikke for mye i gangen.
Jørg1 AKA Spock
[QUOTE=fiskelinda]vi har hatt flere typer av disse "sugefiskene" som de unge håpefulle kaller dem, eller algespisere om du vil :) men de har dødd, aaaner ikke hvorfor, og det skal sies at de døde leenger før det ble gjengrodd av alger, nå har vi to corydoras som jeg har fått av min søster, men skulle nok hatt flere algeelskere ;p søsteren min avler/yngler (et eller annet.. ) algespisere, (corydoras, ancistrus, blant annet L144 osv) men de bor så langt unna, så det er ikke bare bare å forsyne seg der heller :P
de første heter nok Ancistrus. kan ha dødd av dårlig vannkvalitet eller lite mat, de må fores på annet en alger og vanlig fiske mat.
Coryer er ikke algespisere, de er mer kjøttetere.
L144 er en Gul variant av Ancistrus.
enda et tips mot alger er, mindre lys og mat. 9-11 timer lys og mat hver 2. dag og ikke for mye i gangen.

vannkvaliteten var grei, men det er mulig de ikke har fått nok av mat tilpasset dem.. :/ stakkar, nå fikk jeg dårlig samvittighet..
vi har ikke så mye lys på, og karet står i gangen som er uten et eneste vindu, så det skal ikke være det værste problemet og de får ikke mat hver dag.. men nå skal de sies at jeg har ikke alger i karet vi har oppe nå, enda, vil bare prøve å unngå like mye som i det forrige karet
Inaktiv bruker
oki, ja da kan det være problemet, de liker agurk, gulerot og sånt.
Men, husk cory hjelper ikke mot alger. :P De graver i sanden, som er livsnødvendig for dem.
Jørg1 AKA Spock
oki, ja da kan det være problemet, de liker agurk, gulerot og sånt. :) Men, husk cory hjelper ikke mot alger. :P De graver i sanden, som er livsnødvendig for dem. :)


ahh, takk takk algespiser skal innkjøpes idag!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap