Hvilke chiklide er dette?

Noen som har et bra forslag til hvilke chiklide dette er, ble kjøpt som VF sommerfuglchiklide men er dobbel så store som de vanlige man for kjøpt.
En eller annen geophagus. Kanskje brasiliensis?
Syntes bilde 1 og 3 ser ut som acarichthys heckelii... og 2 som geophagus brasiliensis
tror ikke det er noen av de, disse har også en svart flekk på begynnelsen av ryggfinnen slik som sommerfuglciklidene har.
Bilde 1 og 3 er samme fisken, og slik eg ble fortalt når eg kjøpte de så skal det være en han og en hun.
Takker for forslagene.
Syntes fremdeles det ser ut som 1 stk brasiliensis, og 1 stk heckelii.
Ta å sjekk ut litt subadult fotografier. Øyefargen og ryggfinne filamentene er veldig avslørende for heckeliien iallefall. Om du ser godt etter, så finner du svarte finnestråler i forrerste del av ryggfinnen på subadulten hos denne også.

Jeg er overhode ingen ekspert på jordspisere, så håper du får flere svar.

holder med anitarus her altså, har hatt begge disse type fiskene.
Takker for at dere tar tid til å hjelpe , men disse fiskene er identiske bortsett fra størrelsen og at fisken på bilde 1 og 3 har tråder som går fra ryggfinnen og bukfinnen.
Så går utifra at det er en han og den andre er hun av acarichthys heckelii.
Bildene er kansje ikke de klareste (litt mye alger på glasset) skal se om eg for tatt noen flere.
hehe si hva du vil men disse to fiskene er IKKE samme art!!
bilde 1 og 3 er heckelli
og bilde 2 er geophagus brasiliensis.

Utfra det bildet som er vedlagt ville jeg også sagt at Anitarus og amalie har korrekt ID.

Mange arter sør amerikanske ciklider ligner på hverandre, særlig før kjønnsmodning, fordi de kommer fra samme opphav. Om det er den sorte flekken du tenker på som indikasjon på at det er samme art så er det er "ur-flekk" som går igjen hos svært mange sør amerikanske ciklider.
Nydelige og spennende ciklider begge to, heckelii er en av mine drømme oppdrett. Flotte fisker med spektakulær atferd, hva mer kan en ønske?

Hilsen Ola
Har fått det så og si bekreftet på cichlids.com og at det stemmer det som Amilie og Anitarus har sagt og du stemmer.
Men har noen mulighet til å se kjønn på de, eller er de for unge enda?
Og takker så mye for hjelpen.
Jeg tør ikke gjette kjønn på de dessverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap