- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilke chiklide er dette?
Hvilke chiklide er dette?
Postet 26.02.12 kl 19:20
Postet 26.02.12 kl 20:11
Postet 26.02.12 kl 20:17
Postet 26.02.12 kl 22:00
Postet 27.02.12 kl 19:15
Syntes fremdeles det ser ut som 1 stk brasiliensis, og 1 stk heckelii.
Ta å sjekk ut litt subadult fotografier. Øyefargen og ryggfinne filamentene er veldig avslørende for heckeliien iallefall. Om du ser godt etter, så finner du svarte finnestråler i forrerste del av ryggfinnen på subadulten hos denne også.
Jeg er overhode ingen ekspert på jordspisere, så håper du får flere svar.
Ta å sjekk ut litt subadult fotografier. Øyefargen og ryggfinne filamentene er veldig avslørende for heckeliien iallefall. Om du ser godt etter, så finner du svarte finnestråler i forrerste del av ryggfinnen på subadulten hos denne også.
Jeg er overhode ingen ekspert på jordspisere, så håper du får flere svar.
Postet 27.02.12 kl 21:33
Postet 28.02.12 kl 08:08
Takker for at dere tar tid til å hjelpe , men disse fiskene er identiske bortsett fra størrelsen og at fisken på bilde 1 og 3 har tråder som går fra ryggfinnen og bukfinnen.
Så går utifra at det er en han og den andre er hun av acarichthys heckelii.
Bildene er kansje ikke de klareste (litt mye alger på glasset) skal se om eg for tatt noen flere.
Så går utifra at det er en han og den andre er hun av acarichthys heckelii.
Bildene er kansje ikke de klareste (litt mye alger på glasset) skal se om eg for tatt noen flere.
Postet 28.02.12 kl 15:58
Postet 28.02.12 kl 16:00
Utfra det bildet som er vedlagt ville jeg også sagt at Anitarus og amalie har korrekt ID.
Mange arter sør amerikanske ciklider ligner på hverandre, særlig før kjønnsmodning, fordi de kommer fra samme opphav. Om det er den sorte flekken du tenker på som indikasjon på at det er samme art så er det er "ur-flekk" som går igjen hos svært mange sør amerikanske ciklider.
Nydelige og spennende ciklider begge to, heckelii er en av mine drømme oppdrett. Flotte fisker med spektakulær atferd, hva mer kan en ønske?
Hilsen Ola
Mange arter sør amerikanske ciklider ligner på hverandre, særlig før kjønnsmodning, fordi de kommer fra samme opphav. Om det er den sorte flekken du tenker på som indikasjon på at det er samme art så er det er "ur-flekk" som går igjen hos svært mange sør amerikanske ciklider.
Nydelige og spennende ciklider begge to, heckelii er en av mine drømme oppdrett. Flotte fisker med spektakulær atferd, hva mer kan en ønske?
Hilsen Ola
Postet 29.02.12 kl 08:15
Postet 29.02.12 kl 09:13
Postet 29.02.12 kl 09:37