Oscar..

Har to Oscarer som er ca 3-4mnd gammle. Begge to var omtrent like store da jeg kjøpte dem. Men nå er den ene omtrent 3 ganger så stor som den andre..!
Begge to spiser like mye og later til å trives vledig godt. Er tamme å morsomme, kan holde maten over vannoverflata så den tar den osv

Er forskjellen at det er hunn å hann ?
Bilde kommer !
Inaktiv bruker
Hvor stort er akvariet de går i?
320l for øyeblikket. er mye mer en 3 ganger fiskens lengde i alle retninger av karet.
Her er bildet av dem også. Den minste er ca 10cm ellno og den største vet jeg ikke eksakt mål på ! Men den er betydeeelig større iallfall !

Den er ikke syk eller noe med tanke på den kvite prikken på siden og det grå som henger på siden av den.. Den har fått juling på godt norsk av Bikiren min.
Å skille kjønn på Oscar er så godt som umulig. man kan kanskje se det når de legger egg, på forskjellen på kjønnsorganene men ellers er det umulig.
Jeg har Oscarer selv og jeg hvet ikke kjønn på 2 av de 4 jeg har...
Har lest at det nesten er umulig ja.. Men jeg har tippa at den største min er gubbe'n siden det hele tiden er den som spiser først før den lille får komme til og det bestandig er den store som kommer å bresker seg hvis det skjer noe nytt nedi der
tamme .vent til de er rundt 20+cm da er de ikke tamme lengre,da kan vi vedde om du tørr holde handa nedi, har hatt oscar selv,de angrep plante tanga mi,da jeg romsterte litt nedi huset deres... ikke sikkert de likte det.men nydelig fisk.
litt synd man ikke kan ha andre fisk sammen med dem,får dem går på høykant ned i den store kjeften deres

hvorfor det ene er større enn den andre vet jeg ikke.
Dassmorten
Men jeg har tippa at den største min er gubbe'n siden det hele tiden er den som spiser først før den lille

hos det ene paret mitt med oscar så er det hoa som er på hugget når det gjelder mat:P

og jeg sier det samme som Larsern. når de blir større så er de som ville dyr! heelt gærne og det eneste som går sammen med dem når de er så store er noe som er større og mer aggressivt... som f.eks arowana eller Jack Dempsey o.l
hadde dem sammen med røde piraya jeg,det gikk jo fint det også.
Hehe Mine går sammen med en stor bikir og to store maller Eneste knuffinga som oppstår er når den store oscaren prøver og ta maten til bikiren, da blir det deng..
Jeg personlig trodde at det var bikiren som fekk deng, men der tok jeg feil !
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap