Skjev plassering på bordplate

Inaktiv bruker
Hei! Er ikke helt fornøyd med plasseringen av akvariet mitt da det står litt skjevt på bordplaten det står på. Ikke sånn at det er skrått skjevt men under arbeid med innredning ser det ut til at akvariet har forskjøvet seg noen mm bak på den ene siden. (La selvsagt ikke merke til dette før jeg hadd fylt i vann). Det har ført til at det stikker noen mm ut på venstre side. Det er jo ikke så mye at du legger merke til det med en gang men lurer på om dette kan bli en belastning på karet? Og er det mulig å få flyttet det uten å fjerne alt vannet? Akvariet mitt er 110 l så nå er det jo ikke til å rikke.. Og kan det skade karet om jeg prøver å flytte på det? Er litt småstressa pga dette
Siden akvarie ikke er så stort, ville jeg nok tappet det ned. Ikke helt tomt, men nok til at vannet akkurat dekker fiskene. Deretter skyver du karet på plass og fyller det opp igjen.

Så lenge det er helt jevnt under akvarie kan det sikkert stå som det er, men blir det vridning i glasset eller ujevn fordeling av vekt, er det fare for at det sprekker. Bedre og være på den sikre siden vel...
Inaktiv bruker
Ok, takk for svar Nå er det ordnet og jeg er fornøyd
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap