Ulike fisker sammen, hjelp.

Hei.

Har 2 akvarier med ulike fisker i.

I det ene har jeg;

- 1 Ryggsvømmende malle
- 5 Gullbarber
- 2 Øreål
- 1 Gurami
- 2 Kinesisk værål
- 1 Slørhale

I det andre (som er nyoppstartet) har jeg;
- 5 Guppyer
- 5 Sverddrager
- 5 Platy

Så lurte på om jeg kunne flytte over Gullbarbene og Guramien til det andre akvariet, eller vil de da spise på fiskene der?
Ser Slørhalen er blitt spist på, men er usikker på hvem som spiser på den. Så er ute etter tips på hvilke fisker jeg burde skille? Og hvilke som kan være sammen?
Har tenkt å få flere slørhaler i det første akvariet, da den er alene, men må først vite hvem som spiser på den... Er det Gullbarbene, så bli de flyttet over hvis det går greit, hvis ikke blir de som spiser på slørhalen solgt...
Inaktiv bruker
søk dem opp i fiskebasen da finner du ut hvilke fisker som passer sammen med de forskjellige vann verdiene. hvor store karr har du?
Har vært å sjekket litt rundt om kring på vannverdier o.l., men tenkte også på hvilke fisk som kommer til å spise på hvem :/

Har et på 250 liter (det første) og et på 80 liter (det andre)
Slørhaler er en oppdrettsvariant av gullfisk. De er helt deformerte med to haler. De burde ikke vært lov til og selges. Gi den til katten...
Tipper nok det er barbene dine som napper, men kan også være guramien. Flytter du disse sammen med guppyer forsvinner dem.

Slørhaler har en tendens til å havne i trøbbel med annen fisk generelt, pluss at de trives i kaldere vann, og at de har tilbakedannet magesekk (den mangler), noe som vil si at de trenger lettfordøyd fôr siden næringsstoffene må tas opp direkte via tarmen. Det beste blir å ha slørhaler og gullfisk sammen med slørhaler og gullfisk, og ikke sammen annen fisk.
Takk Anitarus for bra svar
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap